انسان در یک مناظره بر هوش مصنوعی غلبه کرد

به گزارش بلاگ پو، به گزراش خبرنگاران به نقل از انگجت، پس از آنکه انسان در بازی های Go(بازی متعلق به گوگل) و Dota 2 (یک بازی آنلاین) از هوش مصنوعی بازنده شد، نبرد بین ماشین و انسان جذابیت خود را باخت و یک سویه به نظر می رسید.

انسان در یک مناظره بر هوش مصنوعی غلبه کرد

اما به نظر می رسد بالاخره انسان توانسته در مقابله با نسل آینده ربات ها برنده گردد. هریش ناتاراجان قهرمان مناظره در یک رویارویی با سیستم هوش مصنوعی شرکت آی بی ام به نام Miss Debater برنده شد. این رویارویی در کنفرانس Think در سانفرانسیسکو برگزار شده بود و صدها خبرنگار تماشاچی آن بودند.

هریش ناتاراجان برنده مسابقات مناظره اروپا در سال 2012 میلادی است. او و سیستم هوش مصنوعی آی بی ام به مدت 25 دقیقه درباره یارانه های مربوط به دوره پیش دبستانی با یکدیگر مناظره کردند.

هر طرف 15 دقیقه فرصت داشت تا برای مناظره آماده گردد. پس از آن هر طرف 4 دقیقه برای ارائه بیانیه آغازین، چهار دقیقه برای استدلال متقابل و 2 دقیقه فرصت برای جمع بندی در اختیار داشت.

سیستم آی بی ام به نام Miss Debater از مخزن اطلاعات خود که حاوی 10 میلیارد جمله برگرفته از روزنامه ها و ژورنال های آکادمیک بود، سخنرانی خود را انتخاب کرد.

این رویارویی آخرین رویداد از سری چالش های عظیم آی بی ام درحوزه مقابله انسان و ماشین هوشمند است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4585

به "انسان در یک مناظره بر هوش مصنوعی غلبه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان در یک مناظره بر هوش مصنوعی غلبه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید