تاکنون اقدام جدی در حوزه ورزش استان تهران صورت نگرفته است

به گزارش بلاگ پو، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: استان تهران به افزایش سرانه ورزشی و بازسازی، نوسازی و ساخت ورزشگاه ها نیازمند است.

تاکنون اقدام جدی در حوزه ورزش استان تهران صورت نگرفته است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: استان تهران به افزایش سرانه ورزشی و بازسازی، نوسازی و ساخت ورزشگاه ها نیازمند است.

به گزارش خبرنگاران، سیده فاطمه ذوالقدر در نشست اعضای مجمع نمایندگان استان تهران و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران که برای آنالیز مسائل حوزه ورزش و جوانان در این استان در محل مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، با اشاره به مسائل ناشی از سرانه ورزشی در استان تهران گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی در شهر ری 60 سانتیمتر برای هر نفر است و این در حالی است که سرانه ورزشی مناطق محروم کشور از این میزان بالاتر است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: تاکنون اقدام جدی در حوزه ورزش استان تهران صورت نگرفته که بتوان مسائل ناشی از آن را چه در بودجه و چه قانون برنامه پیگیری کرد.

وی ادامه داد: سهم 0.27 درصدی از مالیات بر ارزش اضافه کرده که به موضوع ورزش تهران تخصیص یافته است، دارای شفافیت لازم در پرداخت و هزینه کرد نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران خصوصی سازی و بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در بدنه ورزشی را اگرچه اقدامی مثبت برای توسعه و بهسازی و نوسازی اماکن ورزشی دانست اما گفت: نباید اجازه داد ورود بخش خصوصی قیمت ها را آنگونه افزایش دهد که امکان استفاده بسیاری از اقشار جامعه در این شرایط مالی و در فصل تابستان که اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان است را از آنها سلب کند و باید هشیار بود نسبت به عواقب سوئی که ممکن است در عدم دسترسی یا کاهش دسترسی به اماکن ورزشی با افزایش هزینه ها برای نوجوانان یا جوانان ممکن است پدید آید.

ذوالقدر یادآور شد: مشکل جذب مدال آوران و پیشکسوتان ورزش به ویژه در اسلامشهر که قلب مدال آوران کشور است، از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه و برطرف معضل قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش گفت: نباید اجازه داد بعضی اهمال ها یا محدودیت های تعریف شده کاهش انگیزه را در مدال آوران و قهرمانان ورزشی ایجاد کند.

وی همچنین یکی از نیازهای شهرستان اسلامشهر را احداث خوابگاه برای ورزشکاران این شهرستان عنوان کرد و خواهان پیگیری و رسیدگی با لحاظ فوریت و اولویت شد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8631

به "تاکنون اقدام جدی در حوزه ورزش استان تهران صورت نگرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکنون اقدام جدی در حوزه ورزش استان تهران صورت نگرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید