تخریب جنگل های گز موجب کاهش تعدادقرقاول در خراسان رضوی شده است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، تورج همتی بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بزرگترین تهدید علیه جانداران، نابودی یا برهم خوردن زیستگاه طبیعی بوده و کوتاهترین راه برای پیشگیری از ادامه روند نابودی زیستگاه ها، همراهی بومیان و ساکنین حاشیه این مناطق است.

تخریب جنگل های گز موجب کاهش تعدادقرقاول در خراسان رضوی شده است

وی اضافه نمود: علت کاهش جمعیت گونه قرقاول دراستان تخریب جنگل های گز و پده در حاشیه رودخانه تجن سرخس و نیز ساخت بند در بالادست این رودخانه و انحراف مسیر آب به سمت اراضی کشاورزی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان نمود: برداشت محصولات کشاورزی با ادوات مکانیکی که موجب تخریب لانه و تخم این پرنده می گردد،مصرف سموم کشاورزی ،سوزاندن بقایای مزارع و از دیگر سو شکار های غیر مجاز و غیر قابل کنترل، از امنیت لازم برخوردار نبوده و نیازمند چاره اندیشی است.

همتی بیان نمود: برنامه ریزی های لازم به منظور تقویت زیر ساخت های زیستگاهی قرقاول در مناطق با تمرکز بر ارتقاء دانش و آگاهی های زیست محیطی بومیان منطقه دردستور قرارگرفته است و پیش بینی می گردد با اجرای سیاست های این طرح شاهد احیاء مجدد زیستگاه و افزیش جمعیت این گونه ارزشمند دراستان باشیم.

وی اظهار داشت: زیستگاه های طبیعی گونه هوبره در بردسکن،تربت جام،خواف،سبزوار،مه ولات،نیشابور و نیز بجستان،خلیل آباد،رشتخوار و گناباد مورد پایش قرار گرفته و حدود 600 قطعه پرنده تحت حمایت هوبره درمناطق یاد شده سرشماری شده است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3569

به "تخریب جنگل های گز موجب کاهش تعدادقرقاول در خراسان رضوی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب جنگل های گز موجب کاهش تعدادقرقاول در خراسان رضوی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید