تفاوت میان علائم سوء هاضمه و حمله قلبی

به گزارش بلاگ پو، سوزش سر دل می تواند نشانه سوء هاضمه و یا حتی حمله قلبی باشد. در این مقاله اطلاعات بیشتری را در مورد علائم این دو عارضه فراهم ساخته ایم که به شناخت تفاوت میان این دو یاری خواهد نمود.

تفاوت میان علائم سوء هاضمه و حمله قلبی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

سوزش سر دل می تواند نشانه سوء هاضمه و یا حتی حمله قلبی باشد. در این مقاله اطلاعات بیشتری را در مورد علائم این دو عارضه فراهم ساخته ایم که به شناخت تفاوت میان این دو یاری خواهد نمود.

هر کس در طول عمر خود در بسیاری از مواقع دچار سوء هاضمه می گردد. با وجود آنکه علائم سوء هاضمه موجب آزار بسیاری می شوند، اما در واقع یک اختلال شدید (به شرط آنکه تنها برخی اوقات تجربه گردد) به حساب نمی آید. سوزش سر دل و درد قفسه سینه بارزترین علائم سوء هاضمه می باشند. با این حال، حتی این علائم هم نشانه های مشخصه حمله قلبی به حساب می آیند.

شرح سوء هاضمه و حمله قلبی

همانطور که در بالا اشاره شد، سوزش سر دل در صورت بروز رفلاکس یا بازگشت اسید معده، سوء هاضمه و حتی حمله قلبی مشاهده می گردد. بنابراین، هنگامی که فردی دچار درد ناگهانی در قفسه سینه و سوزش سر دل می گردد، بی گمان تصور می نماید که دچار حمله قلبی شده است. با این حال، هم سوء هاضمه و هم حمله قلبی دو چیز بسیار متفاوت می باشند. سوء هاضمه عارضه ای جدی نبوده و می تواند با مصرف داروهای بدون احتیاج به نسخه و استراحت درمان گردد. از سویی دیگر، حمله قلبی عارضه ای است که خطر جانی به همراه داشته به طوریکه به درمان فوری احتیاج دارد. حمله قلبی در صورتی که بلافاصله تشخیص و درمان نگردد، می تواند مرگبار باشد. سوء هاضمه می تواند افراد از هر گروه سنی و حتی بچه ها را تحت تأثیر قرار دهد، در حالی که بیماریهای قلبی تنها در بزرگسالانی که در معرض خطر ابتلاء به آنها قرار دارند، دیده می گردد.

نشانه ها و علائم

گفتنی است که علائم و نشانه های حمله قلبی از سوء هاضمه به جز سوزش سر دل و درد قفسه سینه بسیار فرق دارد. علائم حمله قلبی علاوه بر درد قفسه سینه، بعلاوه درد در ناحیه چپ بدن را شامل می گردد. فرد ممکن است در بازوی دست چپ، کتف چپ، سمت چپ قفسه سینه و فک، احساس درد نموده، تعریق شدید، تنگی نفس، و غیره را هم تجربه کند. علائم حمله قلبی خاموش بعلاوه شامل تهوع، استفراغ، و غیره بوده، که، متاسفانه، شبیه به علائم سوء هاضمه می باشد.

علائم سوء هاضمه شامل تهوع، استفراغ، درد شکم، نفخ، سردرد، از دست دادن اشتها، و غیره می گردد. سوء هاضمه و درد قفسه سینه هم در بیماری رفلکس اسید مشاهده می گردد. سوء هاضمه مزمن ممکن است موجب بروز علائمی شدید مانند وجود خون در استفراغ و مدفوع گردد. هیچگونه نشانه دیگری مشابه با حمله قلبی مانند درد در بازوی چپ و یا تعریق در این عارضه مشاهده نمی گردد. بنابراین، تشخیص علائم به منظور پی بردن به این موضوع که آیا این عارضه سوء هاضمه است و یا حمله قلبی لازم است.

تشخیص

لازم است که به منظور پیدا کردن دلیل اصلی در پی یاری گرفتن از مرکز فوریتهای پزشکی باشید. در صورتی که فرد چاق بوده، دارای فشار خون بالایی است، سطوح کلسترول بالایی دارد و دارای سابقه بیماری قلبی است، احتمال زیادی وجود دارد که این شرایط حمله قلبی باشد. در این شرایط، عاقلانه است که بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. این تصور غلط وجود دارد که تنها افراد سالخورده دچار حمله قلبی می شوند. چندین مورد از افرادی وجود دارد که در دهه سی سالگی خود مبتلا به بیماری های قلبی هستند. شناخت عادات غذایی و یا برنامه غذایی و غیره فرد می تواند به تشخیص سوء هاضمه یاری کند.

در آخر نتیجه می گیریم که به هنگام احساس سوزش سر دل و درد قفسه سینه، نبایستی به طور مداوم به این فکر کنید که آیا حمله قلبی است و یا سوء هاضمه. بلکه بایستی بلافاصله با اورژانس تماس گرفته یا به آن مراجعه نموده و پیش از آنکه خیلی دیر گردد، بلافاصله عارضه تشخیص و درمان گردد. مراقب خود باشید!

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: راسخون
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55838

به "تفاوت میان علائم سوء هاضمه و حمله قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت میان علائم سوء هاضمه و حمله قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید