خانه هوشمند هدیه محققان ایرانی به خانواده ها

به گزارش بلاگ پو، محققان ایرانی چند سامانه طراحی کرد ه اند که به وسیله این سامانه ها می توانید از هر نقطه ای لوازم منزل خودتان را کنترل کنید.

خانه هوشمند هدیه محققان ایرانی به خانواده ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، خانه که شاید در قرن های قبل تنها به عنوان سرپناهی برای حـفظ انـسان از گـرما و سرما مطرح بود، به تدریج بـا شـکل گیری فـرهنگ ها نقش مهم تری یافت به طوریکه خانه بخصوص در فرهنگ ایرانی اسلامی حریم امن خانواده به شمار می رود و امنیت آن نیز برای اهالی خانواده مهم است.

انسان ها در طول قرن ها از روش های مختلفی برای امنیت منزلشان بهره برده اند اما آنچه این روزها حرف نخست را در زمینه هر کاری می زند فناوری است که درباره امنیت خانه و ساختمان نیز به کار برده شده است.

محققان ایرانی هم در این زمینه دست به کار شدند و سامانه هایی را طراحی کردند که نه تنها برای امنیت خانه به کار برده می گردد بلکه به طور کلی خانه را به یک خانه هوشمند تبدیل می نماید که کار اعضای خانواده را در زمینه های مختلف راحت و ذهنش شان را نسبت به محیط خانه آسوده تر می نماید.

مجید شاملویی یکی از این محققان است که به همراه همکارانش در یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ایده طراحی و فراوری تجهیزات هوشمند اتوماسیون صنعت ساختمان و دستگاه های الکترومکانیکی را به اجرا رسانده اند.

شاملویی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره فعالیت و عملکرد شرکت شان با بیان اینکه سیستم خانه هوشمند به چند قسمت مختلف تقسیم می گردد، گفت: کلیت کار در زمینه خانه هوشمند این است که شما می توانید ادوات الکتریکی که داخل خانه دارید، مانند وسایل گرمایشی و سرمایشی، تلویزیون، درب های اتوماتیک و تمام وسایل الکتریکی را به وسیله اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی همراهتان کنترل کنید.

وی با ذکر مثالی در این زمینه گفت: به طور مثال یکی از محصولات ما ریموت هوشمند است و نحوه کار با این ریموت به این صورت است که این ریموت را در پارکینگ منزل نصب می کنید و دیگر به هیچ ریموت همراهی احتیاج ندارید بلکه تمام ریموت های شما در یک اپلیکیشن در گوشی شما ادغام می گردد.

شاملویی گفت: ریموت ها به طور معمول مسائلی مانند آب خوردگی، گم شدن و تمام شدن شارژ را به همراه دارند ولی به وسیله ریموت هوشمند این مسائل نیز رفع می گردد و یک سیستم با امنیت بالا در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید کدگذاری کنید و بی نهایت ریموت را در اختیار بی نهایت افراد ساختمان قرار دهید و برای آن ها مشخص دسترسی کنید.

این محقق ایرانی از فراوری محصولات دیگری در این حوزه اطلاع داد و گفت: محصول دیگر ما در حوزه روشنایی است، به این صورت که ماژول های ما سیستم های روشنایی منزل را کنترل می نماید و این مسئله مربوط به فضای منزل نیست، بلکه می توان در پاساژها یا هر مکانی از این سامانه استفاده کرد به این صورت که از هر مکانی خارج از خانه می توان چراغ ها را خاموش کرد.

شاملویی گفت: محصولات دیگر ما نیز در حوزه سیستم های نورپردازی است که به وسیله اپلی کیشن و ارتباط های شبکه محلی می توان آنها را کنترل کرد، مثلا می خواهید محیط رنگی داشته باشید بدون آنکه لامپ یا سیستم را عوض کنید، به وسیله اپلی کیشن نورپردازی محیط تغییر می نماید، شما می توانید در سالن های همایش، سینماها، پارک ها و آب نماها از این اپلیکیشن بهره ببرید و 16 میلیون رنگ از این طریق در نورپردازی ها فراوری می گردد، از طرف دیگر این سیستم دارای ورودی صداست یعنی شما می توانید با توجه به موزیکی که برای محیط پخش می گردد، تغییر رنگ را نیز انجام دهید.

به گفته وی، همچنین برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز می توان از این سامانه استفاده کرد به این صورت که افراد می توانند یک ساعت یا دو ساعت قبل از رسیدن به منزل، سیستم گرمایشی یا سرمایشی خود را روشن نمایند.

شاملویی گفت: همچنین می توانید از راه دور، امنیت منزل را کنترل کنید و اگر سارق وارد خانه شد، این سیستم به وسیله گوشی همراه به شما آلارم می دهد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7632

به "خانه هوشمند هدیه محققان ایرانی به خانواده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه هوشمند هدیه محققان ایرانی به خانواده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید