خیابان پسیج دِ گراسیا، معروف ترین خیابان در بارسلون

به گزارش بلاگ پو، خیابان پسیج د گراسیا بارسلون | Passeig de Gracia

بیایید تا امروز بساط جاذبه گردی خارجی خود را به اسپانیا ببریم و اول هفته خود را با یکی از خیابان های بارسلون شروع کنیم. مثل معروفی هست که می گوید آن چه خوبان همه دارند تو یک جا داری که من می گویم بلا استثنا این مثال را باید برای شهر بارسلون و معروف ترین محله اش یعنی خیابان پسیج د گراسیا بارسلون (Passeig de Gracia) به کار برد زیرا این خیابان معروف، برای خیلی ها و علی الخصوص عاشقان خرید و گردش یک بهشت به حساب می آید که همه خوبان را یک جا جمع نموده است. البته علاوه بر این ها، این خیابان تاریخی جاذبه های بسیار دیگری دارد که همه گردشگرانی که به این شهر می آیند را حداقل برای یک بار هم که شده به خود جذب می کند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، همه گوشه و کنار خیابان پسیج د گراسیا بارسلون را مورد آنالیز قرار داده و با آن آشنا شویم.

خیابان پسیج دِ گراسیا، معروف ترین خیابان در بارسلون

خیابان پسیج د گراسیا بارسلون همانطور که گفتیم از جمله معروف ترین خیابان های بارسلون، یکی از شهرهای بسیار معروف کشور اسپانیا است که به قولی امکان ندارد که کسی به این شهر سفر کند و سری به این خیابان نزند. البته مردم بیشتر در سراسر دنیا این خیابان را اگر بشناسند، به مراکز خرید و نمانیدگی های برند معروفش می شناسند اما نباید گذاشت که خرید کردن صرفا شما را از گشت و گذار و جاذبه گردی در این خیابان بر حذر دارد.

از آن جایی که یکی از القاب شهر بارسلون افسونگر است، عجیب هم نیست که چنین خیابان فوق العاده ای در این شهر انتظار گردشگران را بکشد. خیابان پسیج د گراسیا بارسلون تا سال 1827 میلادی تنها جاده ای به نام کامی د خِسوس (Camí de Jesús) بود که بهترین کاربردش این بود که شهر بارسلون را با شهر همسایه اش یعنی شهر گراسیا متصل می نموده است.

البته شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که در آغاز قرن 19 میلادی مردم ساکن در شهر بارسلون به خاطر شرایط پیش آمد در آن دوران، در پشت دیوارهای این شهر دچار خفقان شده بودند و با اطرافشان زیاد ارتباط نداشتند و همین امر باعث توسعه شهرهای اطراف شد و این در حالی بود که دنیای مردم بارسلونا در پشت دیوارهای شهرشان بود و آن ها با اطرافشان ارتباطی نداشتند.

در سال 1854 میلادی تصمیم به تخریب این دیواره ها گرفته شد و با تخریب آن ها و آغاز ساخت ایسامبله (Eixample) برای این شهر در 5 سال روبروی آن، خیابان پسیج د گراسیا بارسلون ساخته شد و از همان اول نیز اهمیت بسیار زیادی برای همگان پیدا نمود.

زمانی که این خیابان ساخته شد، در ابتدا خانه های مسکونی با باغ هایی بسیار زیبا در آن شکل گرفت و مردم در آن ساکن شدند و پس از آن ها، کافی شاپ ها، تئاترها و رستوران ها به این خیابان تازه تاسیس اضافه شدند.

تصور آن زیاد دور از ذهن نیست که با توجه به شرایط حاکم بر نه تنها اسپانیا بلکه کل قاره اروپا، با وجود تمام این امکانات این خیابان تبدیل به منطقه ای فراغتی برای قشر بورژوای شهر بارسلون شده بوده باشد. این خیابان تا سال ها پس از زمانی که شکل گرفت منطقه ای تفریحی و مسکونی بود تا زمانی که توسعه بیشتری یافت.

این خیابان بعد از برگزاری نمایشگاه دنیای سال 1888 میلادی دچار تغییرات زیادی شد. در این خیابان، خانه های تک واحدی با ساختمان های 4 طبقه و مغازه هایی در طبقه همکفشان جایگزین شدند.

برای ساخت این ساختمان های جدید که اکثراً محل اقامت طبقه بورژوا هم بودند، معمارانی برجسته از سراسر اسپانیا و اروپا دست به کار شدند و ساختمان های زیبا و زیادی با معماری های جاودان در آن ساختند که هم اکنون از جاذبه های انکار ناپذیر این شهر و خیابان محسوب می شوند. در روزگاری که هم اکنون در آن به سر می بریم، به جرات می توانیم بگوییم که خیابان پسیج د گراسیا یکی از مهم ترین و زیباترین قسمت های شهر بارسلون به شمار می رود که امکان ندارد مسافر و گردشگری به این شهر پا بگذارد و به دیدار این خیابان معروف و ساختمان ها و مراکز خریدش نرود.

امروزه خیابان پسیج د گراسیا در واپسین روزهای سال 2018 میلادی خیابانی است با مغازه های بسیار متنوع، یک موزه و ساختمان هایی با معماری ویژه، رستوران ها و کافه های خوب، فروشگاه ها و نمایندگی بهترین برنده ای پوشاک و البسه یکی از بهترین مکان ها برای کسانی خواهد بود که در سفرشان قصد تفریح و خرید و در نهیات غنای کامل را دارند.

در خیابان پسیج د گراسیا بارسلون علاوه بر مرکز خرید ها و فروشگاه های فوق العاده و متنوعی که به اندازه کافی فکر می کنم درباره تنوعشان سخن گفتیم، استراحت در ساحل های دلپذیر و بسیار زیبای این شهر نیز آن را تبدیل به یک مقصد گردشگری بی نظیر و کاملا وسوسه کننده می کند.

فروشگاه ها و مغازه های خیابان بسیار منحصر به فرد پسیج د گراسیا بارسلون در خود لباس هایی را به نمایش می گذارد که نمی توان از داشتن آن ها در کمد لباس به هر حال صرفه نظر کرد و آن ها را نداشت! بیایید تا یک هدایت کوچکی به شما بکنیم؛ اولین نوع هنری که در این خیابان خواهید دید درست در زیر پایتان نهاده شده است و فقط کافی است تا به زیر پایتان و منظره روبرویتان با در نظر دریافت کفپوش زیرپایتان نگاهی بیاندازید تا اوج هنر را ببینید.

البته تعجبی هم ندارد زیرا، این کفپوش های زمین منحصر به فرد، دلیلی برای خاص بودن خود دارند و آن چیزی نیست جز طراحی منحصر به فرد آن ها توسط معمار بزرگ و بسیار معروف اسپانیایی، آنتونی گائودی ساخته شده است. آنتونی گائودی از برجسته ترین معماران دنیا در طول 2 قرن اخیر به شمار می رود و اهل اسپانیا است.

عمده شهرت گائودی را به سبب سبک معماری منحصر به فرد و جالبی که داشته به او نسبت می دهند و به همین خاطر برای مشاهده آثار او باید به شهر بارسلون و خیابان هایش و علی الخصوص خیابان پسیج د گراسیا بارسلون بروید. این خیابان یک منطقه تجاری و خرید مهم با حضور بعضی از مهم ترین برندهای اروپایی و دنیای به شمار می آید و علاوه بر آن آثار معماری مهمی در شهر بارسلون وجود دارد که در این خیابان است.

در خیابان پسیج د گراسیا بارسلون می توانید برندهای مطرح بسیاری را ببینید و از گشت و گذار و خرید در بوتیک ها و مغازه هایی مانند برندهایی همچون شانل، گوچی، والنتینو و یا جیمی چو لذت ببرید و دارای آخرین مدها و ترندها در سراسر دنیا شوید.

البته همانطور که یک بار در این متن اشاره کردیم، تمامی عوامل جاذبه در این خیابان به فروشگاه ها و آثار معماری گائودی محدود نمی گردد بلکه در بین این فروشگاه ها کافه ها و رستوران های خوب و مدرنی هم می توانید پیدا کنید. البته در میان این توصیفات دانستن این نکته برای شما خوب است بدانید که خیابان پسیج د گراسیا بارسلون تنها مقصدی برای افراد پولدار و جیب های پر از پول نیست. در این خیابان شما می توانید نمایندگی برندهایی با سیاست های مالی تر همانند استرادیواریوس، H&M، برشکا و بلانکو را نیز که در این خیابان شعبه دارند را پیدا نموده و از آن ها خرید کنید.

هم اکنون موقعیت خیابان پسیج د گراسیا درست در مرکز ایسامبله نهاده شده است و از پلاکا کاتالونیا (Placa Catalunya) تا کارر گران د گراسیا (Carrer Gran de Gracia) امتداد می یابد. از نظر قیمت اجاره یا خرید ملک این خیابان امروزه در زمره گران ترین خیابان های بارسلون و حتی اسپانیا به شمار می رود.

حتی خیابان سرانو (Serrano) در مادرید هم در این فهرست بعد از پسیج د گراسیا قرار می گیرد. یکی از فضاهای دل انگیزی که همگان می توانند در طول این خیابان به آن سر بزنند، باغ های گیاه شناسی پالائو روبرت (Palau Robert) خواهد بود. در این مجموعه دیدنی های بسیار زیادی علاوه بر تماشای باغ های بسیار زیبا، یک موزه کوچک با موضوع هنر و تاریخ نیز وجود دارد که می توانید از آن بازدید نمایید.

پیشنهاد می کنیم تا در مدت زمانی که در این خیابان هستید، یکی از سازه های بزرگ گائودی را تماشا کنید. همانطور که بالاتر گفتیم، آثار این هنرمند برجسته در بین معماران دنیا به عنوان یکی از بی همتاترین و شاخص ترین سبک های معماری شناخته می گردد. تأثیر کارهای گائودی را در چهره معماری بارسلون به وضوح می توانید ببینید.

در خیابان پسیج د گراسیا و شماره 43 می توانید تا کازا باتلو (Casa Battlo) را که توسط شخص گائودی بازسازی شده است را ببینید. این بنای زیبا در سال 1877 میلادی ساخته شد و در بین سال های 1904 تا 1906 مجدداً مورد طراحی نهاده شد. این ساختمان نیز همانند دیگر آثار این معمار برجسته اسپانیایی بی شک چشمان شما را در خیابان خیابان پسیج د گراسیا بارسلون خیره خواهد کرد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11370

به "خیابان پسیج دِ گراسیا، معروف ترین خیابان در بارسلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان پسیج دِ گراسیا، معروف ترین خیابان در بارسلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید