راهبرد جدید ترامپ

به گزارش بلاگ پو، در اقدامی برای کمرنگ کردن بحث و جدل درباره کرونا و تبعات آن، دونالد ترامپ و جمهوریخواهان به مسائل نژادی و نابرابری های اجتماعی توجه نشان می دهند. جو بایدن هم با سفر به محل ناآرامی های نژادی، به انحراف توجه ها از کرونا به مسائل نژادی یاری کرد.

راهبرد جدید ترامپ

به گزارش خبرنگاران، با برگزاری کنوانیسون های ملی دو حزب اصلی آمریکا -جمهوریخواه و دمکرات - و نیز معین شدن نامزد های انتخاباتی رسمی این دو حزب، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد مرحله جدی تری شد. مرحله ای که در آن نامزد های دو حزب به تدریج راهبرد های انتخاباتی خود را رو می نمایند.

در حالی تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر از دو ماه باقی مانده که این انتخابات در شرایط بی سابقه ای برگزار می گردد. کنفوانسیون های ملی دو حزب برای اولین بار در تاریخ به شکل آنلاین در ماه آگوست برگزار شدند. جمهوریخواهان، دونالد ترامپ و معاونش مایک پنس و دمکرات ها جو بایدن و سناتور کامالا هریس را نامزد کردند.

بعد از این کنواسیون ها، دمکرات ها به طور فزاینده راهبرد رهبری ضعیف یا به عبارتی مدیریت ضعیف ترامپ در روبروه با ویروس کرونا را مطرح کردند. آن ها مدام از پاسخ دولت ترامپ به بیماری کرونا انتقاد می نمایند.

جو بایدن یک هفته بعد از کنوانسیون ملی دموکراتها، در توئیتی نوشت: برای اینکه بتوانی آمریکا را رهبری کنی، باید آن را بفهمی. می دانم که روزگار کسانی که در رنج و بیماری هستند سخت است. آن ها می پرسند چگونه این اوضاع را پشت سر خواهند گذاشت. شما مستحق رئیس جمهوری هستید که برای شما مبارزه کند و با رهبری خود کشورمان را از این بحران ها خارج کند. در روز اول [ریاست جمهوری ام]این کار را آغاز خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

سیمای یک انسان ناامید!

وعده انتخاباتی ترامپ: 11 آبان واکسن کرونا توزیع می گردد

بایدن همچنین، روز پنج شنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی در توئیت دیگری نوشت: هم اکنون کلاس ها باید مملو از هیجان برای سال جدید و امید های دانش آموزان برای آینده شان باشد. اما به جای این، بسیاری از آن ها ساکت و خاموش اند، چون رئیس جمهور ترامپ وظیفه اش را انجام نداده است. خانواده های آمریکایی دارند هزینه ناکامی های او را می دهند.

طبق داد های وبگاه ورلد اُمتر تلفات بیماری کرونا در آمریکا به بیش از 190 هزار فوتی رسیده که بیشترین میزان فوتی در کل دنیا است. آمریکا همچنین، با داشتن بیش از شش میلیون بیمار کرونایی، بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را در دنیا دارد. طبق برخی پیش بینی ها، تا سوم نوامبر تعداد تلفات کرونا در آمریکا به بیش از 200 هزار فوتی افزایش خواهد یافت. امری که قطعا دموکرات ها از آن برای شکست دادن ترامپ در انتخابات بهره برداری خواهند کرد. کما اینکه الان هم در حال بهره برداری از بیماری کرونا و تبعات مالی آن برای آمریکا هستند.

در مقابل، ترامپ راهبرد مدونی برای مقابله با دمکرات ها تدارک دیده است. او در کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه بیان کرد که آمریکا با آنارشیست ها، فتنه انگیزها، آشوبگران، غارتگران و کسانی که پرچم را می سوزانند روبرو شده و فقط او می تواند جلوی خرابکاری آن ها را بگیرد. ترامپ به اعتراضات بعد از شلیک به جاکوب بلیک و اعتراضات مرگ جورج فلوید اشاره می نماید.

ترامپ راهبرد حفظ نظم و قانون را طراحی نموده و خود را حافظ ثبات و نظم معرفی می نماید در مقابل بایدن که از دیدگاه ترامپ، هوادار بی نظمی است.

بعد از کشته شدن بلیک (شهروند سیاه پوست) توسط یک افسر پلیس در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسن، این شهر عرصه اعتراض و آشوب شد. در جریان آشوب تعدادی از ساختمان ها آسیب جدیدی دیدند. ترامپ برای نشان دادن اینکه او حافظ نظم است، سه شنبه گذشته راهی کنوشا شد و در کنار ویرانه ها عکس گرفت.

تونی ایورز، فرماندار ویسکانسن، از حزب دمکرات است و از ترامپ خواسته بود که در سفرش به این ایالت بازنگری کند. اما ترامپ عامدانه به آنجا رفت تا شهر های تحت سیطره دمکرات ها را محل بی نظمی معرفی کند. ترامپ سایر فرمانداران دموکرات، خصوصا اندرو کومو، فرماندارا نیویورک، را هم هدف گرفته است.

راهبرد ترامپ یادآور انتخابات سال 1968 است، زمانی که آمریکا در آستانه انتخابات صحنه آشوب و اعتراض شد. در آوریل این سال، مارتین لوتر کینگ ترور شد. در پی این ترور اعتراض و آشوب آمریکا را فراگرفت. ریچارد نیکسون، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات 1968، مقوله حفظ نظم و قانون را راهبرد اصلی خود در انتخابات قرار داد.

برخی ناظران معتقدند که جو بایدن باید کرونا را در کانون بحث های انتخاباتی نگه دارد.

بسیاری معتقدند که ترامپ در حال الگو دریافت از نیکسون است و از قضا این الگوگیری برخی از محافل سیاسی و رسانه ای را نگران نموده است. این محافل معتقدند که ترامپ پیروز شده موضوع بحث را فاجعه کرونا به بحث نژاد و نظم و قانون منحرف کند و بایدن هم در حال بازی کردن در زمین ترامپ است.

در همین رابطه، روزنامه فایننشال تایمز، طی یادداشتی به قلم جنان گانش، با بیان اینکه ترامپ، بایدن را به زمین بازی خود کشانده است، نوشت: به غیر از جنگ های دنیای و رکود، هیچ آمریکایی زنده ای رویداد تاریخی بزرگتر [از کرونا] تجربه ننموده اند. با این حال، موضوع انتخابات به طور فزاینده در حال تبدیل شدن به چیز دیگری [غیر از کرونا] است. بایدن به سختی مبارزه می نماید، اما در زمین اشتباه.

به گفته این روزنامه، زمانی که بحث کرونا داغ بود، ترامپ آسیب پذیر بود و دمکرات ها در برابر او متحد بودند. اما بحث هویت و نژاد پرستی موضوعی فراتر از یک حزب هست و حتی در درون حزب دموکرات هم درباره آن اتفاق نظر وجود ندارد.

در یادداشت این روزنامه آمده است: برای نخستین بار پس از اینکه عملا نامزدی را در ماه مارس به عهده گرفت، بایدن موضع تدافعی گرفته است، در حالی که یک بیماری همه گیر که در یک قرن یک بار اتفاق می افتد، انحصار خود بر بحث و جدل عمومی را از دست داده است.

بایدن به تازگی به کنوشا سفر نموده و با خانواده بلیک ملاقات داشته است. سفر او به کنوشا ممکن است بیش از پیش بحث نژاد و بی نظمی را تقویت و در مقابل، بحث کرونا را کم رنگ کند. امری که از شدت فشار ها بر ترامپ می کاهد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34415

به "راهبرد جدید ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهبرد جدید ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید