رایزنی تلفنی مرکل و اردوغان درباره مسئله پناهندگان

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور ترکیه و صدر اعظم آلمان در یک گفتگوی تلفنی به بحران اخیر پناهندگان در مرزهای بین یونان و ترکیه پرداختند.

رایزنی تلفنی مرکل و اردوغان درباره مسئله پناهندگان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزارای خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک گفتگوی تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان خواستار تقسیم بار در بحران پناهندگان شده است.

دولت ترکیه شب گذشته خبر داد که اردوغان یک تقسیم بار و مسئولیت عادلانه در قبال مهاجران بین ترکیه و اتحادیه اروپا را می خواهد.

ترکیه از روز شنبه مرزهای خو را بر روی مهاجران برای عزیمت به اروپا باز گذاشته است. از آن زمان مهاجران تلاش می کنند از مرزهای ترکیه و یونان عبور کنند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان این اقدام اردوغان را غیر قابل قبول ارزیابی کرده است.

یونان اقدامات خشونت باری را برای جلوگیری از هجوم پناهندگان به این کشور در پیش گرفته و پلیس این کشور از گاز اشک آور و اسپری فلفل علیه پناهجویان استفاده می کند.

اردوغان این اتهام را به نیروهای امنیتی یونان وارد کرده است که دو مهاجر را کشته و یک نفر را مجروح کرده اند. اردوغان همچنین این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد می کند که به تعهدات مالی خود در توافق پناهندگان که در ماه مارس سال 2016 بین طرفین منعقد شد پایبند نبوده است.

رسانه ها شرایط در مرزهای یونان را فاجعه بار می خوانند. در این اوضاع دولت آلمان به پناهندگان در ترکیه برای عزیمت به اروپا هشدار داده است.

اتحادیه اروپا در این شرایط ترکیه را به لزوم پایبندی به توافق پناهندگان با ترکیه فراخوانده است. یک سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی در بروکسل گفت: ما از ترکیه انتظار داریم که تعهدات خود در توافق پناهندگان را برآورده کند.

توافق پناهندگانی که در ماه مارس سال 2016 بین ترکیه و اتحادیه اروپا منعقد شد پیش بینی می کند که یونان پناهندگانی را که به صورت غیر قانونی به این کشور سفر می کنند دوباره به ترکیه باز گرداند. اتحادیه اروپا هم در مقابل پناهندگان سوری را از ترکیه پذیرفته و به این کشور برای تامین پناهندگان کمک مالی می کند.

سازمان عفو بین الملل هم درباره اقدامات خشونت آمیز علیه پناهندگان در مرزهای یونان هشدار داده است.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم از آنکارا درخواست کرده در سیاست خود در قبال مهاجران تجدید نظر کند. وی با تاکید بر اینکه درک می کند آنکارا در شرایط دشواری قرار گرفته است در عین حال گفت: اما آنچه که ما حالا می بینیم نمی تواند یک پاسخ راه حل باشد.

فون در لاین همراه با رئیس شورای اروپایی و رئیس مجلس اروپا روزسه شنبه به مرزهای یونان سفر می کنند تا از نزدیک شاهد وقایع باشند و همبستگی خود با کشور یونان را نشان دهند. فون در لاین تاکید کرد چالشی که یونان در برابر آن قرار گرفته است یک چالش اروپایی است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21084

به "رایزنی تلفنی مرکل و اردوغان درباره مسئله پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی مرکل و اردوغان درباره مسئله پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید