رقابت تنگاتنگ در بازاری شلوغ

به گزارش بلاگ پو، بازار کراس اوورها و مینی کراس اوورها در ایران همواره داغ و پر از رقیب بوده است. همین که خودرویی چون رنو کپچر وارد این بازار گردد، رقیبانی سنتی و مدرن صف خواهند کشید تا بازار را از آنِ خودشان نمایند. اما رقبای کپچر کدام خودروها هستند؟ قاعدتاً باید در کلاس کراس اوورها و مینی کراس اوورها دنبال رقیب برای کپچر بگردیم. رقبایی چون رنو داستر، پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی.

رقابت تنگاتنگ در بازاری شلوغ

مقایسه با رنو داستر

اولین مقایسه را ظاهراً یک مقایسه خانوادگی باید دانست. ولی نکته اصلی این جاست که رنو داستر را نسخه داچیا یا مالی رنو می دانند که با مشارکت رومانی فراوری شده است. اما کپچر کاملاً فرانسوی است. از نظر قیمتی، البته تفاوت چندانی بین قیمت بازار آزاد هر دو خودرو وجود ندارد. هرچند رنو کپچر حدود 15 تا 20 میلیون تومانی بیش تر است که البته در سطح خودروهایی با قیمت 250 تا 300 میلیون تومان چندان قابل توجه نیست. کپچر را مناسب شهر می دانند و داستر را مناسب رانندگی آفرود یا خارج از جاده طبقه بندی می نمایند. طراحی داستر خسته نماینده و ساده است ولی طراحی کپچر کاملاً چشم نواز، اسپرت ، به روز و محترم از آب در آمده است. مصرف سوخت کپچر نیز بهتر است. با این که حجم موتور کپچر کم تر از داستر است اما تفاوت معناداری در قدرت فراوری شده توسط این دو وجود ندارد. امکانات غیرفنی کپچر هم طبق اعلام کارخانه، بهتر از داستر است. در کل رنو کپچر را، خودرویی با کیفیت تر و شهری تر و محترم تر باید بدانیم.

مقایسه با پژو 2008

از دیگر کراس اوورهای رایج در بازار ایران، پژو 2008 است که توسط ایران خودرو عرضه می گردد. شکل و شمایل ظاهری کپچر، به واسطه دو رنگ بودنش قدرت انتخاب مشتری را بیش تر می نماید و حالتی چشم نوازتر به آن می بخشد. قدرت و شتاب کپچر از پژو 2008 کم تر است. در کل پژو 2008 قدرت مانور و فرمان پذیری قابل قبولی دارد و از این نظر جزو بهترین های بازار است. مصرف سوخت کم، ابعاد مناسب و سواری دریافت 2008 نیز در سطحی بهتر از کپچر قرار گرفته است. از نظر طراحی داخل کابین نیز وضع پژو 2008 بهتر و جوان پسندتر است.

مقایسه با سانگ یانگ تیوولی

این دو کراس اوور، هر دو زیبا و به روز هستند و البته هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را هم دارند. در مدل سانگ یانگ تیوولی، خطوط زاویه دار و نوع طراحی و ترکیب باقی بخش های جلویی خودرو، ظاهر آن را جدی تر و کلاسیک تر از کپچر ساخته است. در طراحی بیرونی نیز سانگ یانگ تیوولی بیش تر شبیه مستطیل و کپچر شبیه تر به تخم مرغ است. البته برای گروهی، سقف و آینه های با رنگ متفاوت و طراحی خاص سپر و زیر درها، این خودرو را خوشایندتر از سانگ یانگ جدی و عبوس نموده است. از نظر طراحی داخل کابین نیز می توان رجحان را از آن تیوولی دانست. البته کپچر نیز سادگی و ظرافت خاص خودش را دارد ولی از نظر لوکس بودن باید حق را به مدل کره ای داد، مخصوصاً از نظر طراحی و چیدمان نمایش گرهای پشت آمپر. از نظر جادار بودن نیز وضعیت دو خودرو مشابه است با این تفاوت که کپچر فضای عقب کم تری برای سرنشینان خود دارد، ولی در صندوق عقب جبران این نقص را نموده و جادارتر به نظر می رسد. آپشن های دو خودرو نیز چندان تفاوت چشم گیری با هم ندارند. از نظر ایمنی نیز قطعاً اوضاع به نفع کپچر با پنج ستاره ایمنی، در مقابل سانگ یانگ با چهار ستاره ایمنی است. از نظر کارکرد فنی نیز با این که وضعیت ظاهری کپچر ناامیدنماینده تر است اما با توجه به نوع پیشرانه ای که برای آن در نظر گرفته شده و نیز 120 کیلوگرم وزن کم ترش، می تواند قدرت و شتاب بیش تری داشته باشد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیوار
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8051

به "رقابت تنگاتنگ در بازاری شلوغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت تنگاتنگ در بازاری شلوغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید