سرمایه دار معروف و رقیب انتخاباتی بیل کلینتون درگذشت

به گزارش بلاگ پو، راس پرو صاحب یکی از بزرگترین صنایع آمریکا که در سال های 1992 و 1996 در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به رقابت با بیل کلینتون پرداخت در سن 89 سالگی درگذشت.

سرمایه دار معروف و رقیب انتخاباتی بیل کلینتون درگذشت

به گزارش خبرگزاری ها، پرو به عنوان نامزد مستقل دو دوره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرد و توانست حمایت رأی دهندگانی که از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه ناراضی بودند را جلب کند. از وعده های انتخاباتی او کم کردن بدهی دولت فدرال بود. پرو بخش اعظم هزینه کارزار انتخاباتی اش را شخصاً پرداخت کرد.

او روز سه شنبه در خانه خود در شهر دالاس به دلیل ابتلاء به سرطان خون در سن 89 سالگی درگذشت.

پنج ماه قبل از انتخابات سال 1992 نظرسنجی مؤسسه گالوپ نشان داد که 39 درصد از رأی دهندگان از رأس پرو حمایت می نمایند. در حالی که بر اساس همین نظرسنجی میزان حمایت از جورج بوش (پدر) که رئیس جمهور وقت بود حدود 31 درصد و میزان حمایت از بیل کلینتون نامزد حزب دمکرات 25 درصد بود. اما در نهایت او 19 درصد آرا را در انتخابات بدست آورد.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1996 حزب جدیدی به نام حزب اصلاحات تأسیس کرد، ولی فقط 8 درصد آرا را به دست آورد.

بخشی از زندگی جنجالی پرو به ایران مربوط است. قباد فخیمی، نویسنده کتاب سی سال نفت ایران در خصوص او می نویسد که در سال 1976 میلادی، 1355 شمسی شرکت آمریکایی ای دی اس با تخصص در رشته کاربردهای کامپیوتر متعلق به رأس پرو قراردادی با سازمان بیمه های اجتماعی ایران برای کامپیوتری کردن همه فعالیت های آن سازمان با وزیر بهزیستی و بهداشت، دکتر شیخ الاسلام زاده که سازمان بیمه های اجتماعی تحت نظر او بود، بست.

بر اساس نوشته فخیمی این قرارداد با مسائل اجرایی برخورد کرد و در اوایل سال 1357 منجر به بازداشت شیخ الاسلام زاده و دو نفر از متخصصین آمریکایی شرکت ای دی اس در تهران شد.

رأس پرو در کتابی با نام بر بال عقاب ها ادعا می نماید که در جریان انقلاب ایران در شب 22 بهمن 1357 با انجام عملیاتی کارشناسان شرکت خود را از زندان قصر نجات داده و از ایران خارج نموده است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8823

به "سرمایه دار معروف و رقیب انتخاباتی بیل کلینتون درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه دار معروف و رقیب انتخاباتی بیل کلینتون درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید