سه طرح پتروشیمی با حضور رییس جمهور افتتاح شد

به گزارش بلاگ پو، امروز در عسلویه سه طرح پتروشیمی با حضور رییس جمهور و وزیر نفت به طور رسمی افتتاح شد. آن طور که مسئولان می گویند با افتتاح این طرح ها فراوری آمونیاک و اوره کشور افزایش می یابد.

سه طرح پتروشیمی با حضور رییس جمهور افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، امروز با حضور حسن روحانی - رییس جمهور - و بیژن نامدار زنگنه -وزیر نفت- سه طرح جدید پتروشیمی شامل فاز سوم توسعه پتروشیمی پردیس، متانول مرجان و فاز یک توسعه پتروشیمی دماوند به طور رسمی راه اندازی شد.

به گفته مسئولان، فاز دو پتروشیمی دماوند 24 طرح دارد که 35 میلیون تن محصولات پتروشیمی را به فراوریات کشور اضافه می نماید و 20 میلیارد دلار هزینه سرمایه گذاری آن است. شرکت پتروشیمی دماوند، تامین کننده سرویس های جانبی مورد احتیاج 24 طرح پتروشیمی مستقر در فاز دو توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر در زمینی به مساحت 90 هکتار احداث گردیده است.

همچنین پروژه شرکت پتروشیمی پردیس از سال 1383 آغاز شد. فاز یک سال 89 به فراوری رسید؛ فاز دو آن سال 1384 آغاز و سال 1389 به فراوری رسید و فاز سه سال 90 آغاز شد و سال 1396 به فراوری رسید. ظرفیت هر فاز ما حدود 680 هزار تن در سال آمونیاک و حدود یک میلیون و 75 هزار تن اوره است.

در حال حاضر با توجه به احداث این سه واحد ظرفیت آمونیاک ما حدود دو میلیون و 40 هزار تن در سال و حدود سه میلیون و 225 هزار تن اوره در سال است. از این مقدار اوره 700 هزار تن مصرف داخل است و دو میلیون و 500 هزار تن هم صادر می گردد.

ادامه دارد

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1264

به "سه طرح پتروشیمی با حضور رییس جمهور افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه طرح پتروشیمی با حضور رییس جمهور افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید