سیارکی که با اسامی اساطیری پرندگان نامگذاری می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، اگر قصد بازدید از سیارک (101955) Bennu را دارید ، به یک نقشه جدید احتیاج دارید. کارگروه اتحادیه بین المللی نجوم (IAU) برای نامگذاری سیستم سیاره ای (WGPSN) و ناسا تصمیم گرفته اند که ویژگی های سیارک بن نو را باتوجه به نام های پرندگان و موجودات شبیه پرنده در افسانه ها نامگذاری نمایند. در حال حاضر کاوشگر OSRIS-REx مشغول مدارزدن دور این سیارک است.

سیارکی که با اسامی اساطیری پرندگان نامگذاری می گردد

یکی از کارهای ضروری اما خسته کننده درباره اکتشافات انتخاب نام برای اشیای رصد شده است. IAU برای اجتناب از انتخاب نام های تکراری و همینطور نامناسب، مسئولیت نظارت و تأیید معیارهای نامگذاری موارد موجود در دوره اکتشافات فضایی را بر عهده دارد.

مأموریت OSIRIS-REx در حال حاضر در حال آنالیز و تهیه نقشه از سیارک 492 متری است تا مکانی برای جمع آوری نمونه ای 60 گرمی انتخاب کند و پس از آن به زمین بازگردد. این تنها به معنای انتخاب نام های مناسب برای هر بخش سیارک نیست ، بلکه در طبقه بندی سطح سیارک نیز حساسیت هایی وجود دارد.

به گفته ناسا، نام گذاری بخش های مختلف سیارک با توجه به نام ماموریت فضایی انتخاب می گردد که از افسانه های مصر باستان الهام گرفته شده است. ماموریت اوسریس رکس در تاریخ 8 سپتامبر 2016 و همراه یک موشک Atlant V 411 United Launch Alliance ،از فلوریدا به آسمان پرتاب شد. این فضاپیما در 3 دسامبر 2018 به بن نو رسید و 28 روز بعد وارد مدار سیارک شد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10125

به "سیارکی که با اسامی اساطیری پرندگان نامگذاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیارکی که با اسامی اساطیری پرندگان نامگذاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید