سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی هنرهای سنتی استان های مختلف کشور است

به گزارش بلاگ پو، معاون صنایع دستی استان گیلان گفت: برگزاری سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فرصت خوبی برای معرفی صنایع دستی استان های کشور است.

سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی هنرهای سنتی استان های مختلف کشور است

فرزاد رشیدی معاون صنایع دستی استان گیلان، امروز جمعه 17 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (عیدانه) گفت: حضور در این نمایشگاه به ما اجازه می دهد که تحلیلی بر وضعیت صنایع دستی استان های مختلف داشته باشیم و متوجه شویم که استان ما با توجه به این ارزیابی در چه جایگاهی قرار گرفته است.

او اضافه کرد: در دو روز گذشته هنرمندان ما که تولیدات چوبی را عرضه می کردند فروش خوبی را در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی داشتند اما هنرمندان در برخی از بخش ها که قیمت محصولات تا اندازه ای بالا بود فروش خوبی نداشتند.

معاون صنایع دستی استان گیلان، خلاقیت به کار رفته در برگزاری سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی را نقطه قوت این نمایشگاه دانست و اظهار کرد: سفره های هفت سین این نمایشگاه معرف هنر ایرانی و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی هستند البته من فکر میکنم بهتر است المان های مشترک اقوام ایرانی کمتر در سفره های به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه ها دیده شود و برخلاف آنچه که در تبلیغات گردشگری مالزی دیده می شود به نظر می رسد که آسیا را می توان در ایران دید زیرا بخش اعظم فرهنگ آسیا در فرهنگ اقوام مختلف ایران دیده می شود.

رشیدی شرح داد: ما به فرآیندی شدن صمایع دستی ک کاهش قیمت تمام شده محصولات صنایع دستی فکر می کنیم و می دانیم که با کاهش قیمت تمام شده محصولات قدرت رقابت بیشتر می شود از طرف دیگر در حوزه بازاریابی دو دیدگاه وجود دارد که یکی از آنها میگوید محصولات صنایع دستی باید با سلیقه مخاطب مطابقت داشته باشد البته این دیدگاه،دیدگاه خوبی است اما بهتر است که این روند دو طرفه باشد و شاهد تغییر ذائقه پردم نسبت به برخی از تولیدان صنایع دستی و هنرهای سمتی باشیم تا هم فروش محصولات بهتر شود و هپ مردم از ارزش برخی از تولیدات نفیس صنایع دستی آگاه شوند.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10466

به "سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی هنرهای سنتی استان های مختلف کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی هنرهای سنتی استان های مختلف کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید