شورای امنیت برای بررسی اوضاع سودان تشکیل جلسه می دهد

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - شورای امنیت سازمان ملل متحد تا ساعاتی دیگر برای بررسی کودتای نظامی سودان و تحولات اخیر این کشور جلسه فوری تشکیل می دهد.

شورای امنیت برای بررسی اوضاع سودان تشکیل جلسه می دهد

به گزارش خبرنگاران ازشبکه تلویزیونی یورونیوز، این جلسه به درخواست آمریکا و پنج عضو اتحادیه اروپا شامل انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و لهستان تشکیل می شود.

همزمان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از مردم سودان طرفهای درگیر در تحولات اخیر را به آرامش و خویشتنداری دعوت کرد.

همچنین اتحادیه اروپا در واکنش به ادای سوگند ارتشبد عوض بن عوف به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان خواستار انتقال قدرت از ارتش به غیر نظامی ها شد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای با بیان این که مردم سودان خواستار تغییر هستند، تاکیدکرد: ارتش سودان حکومت را به افراد غیر نظامی بسپارد.

وی شرح داد: تنها یک روند سیاسی قابل اعتماد و جامع می تواند خواسته های مردم سودان را تامین کند و منجر به اصلاحات سیاسی، اقتصادی مورد نیاز این کشور شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین افزود: نمی توان جز با سپردن قدرت به یک دولت انتقالی غیر نظامی، روند سیاسی را محقق کردو تمامی گروه ها باید آرامش خود را حفظ کنند و خویشتندار باشند.

در همین ارتباط، شورای نظامی سودان که اکنون قدرت را در این کشور در دست دارد، روز جمعه با صدور بیانیه ای گفت دولت آینده سودان دولتی غیر نظامی خواهد بود.

شورای نظامی سودان در بخشی از این بیانیه افزود که دولت آینده سودان دولتی غیرنظامی خواهد بود و این شورا بعد از واگذاری قدرت به دولتی قانونی، به کار خود خاتمه می هد.

در این بیانیه آمده است که شورای نظامی به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد که به امنیت ملی کشور آسیبی وارد شود.

همچنین عمرزین العابدین رئیس کمیته سیاسی وابسته به شورای نظامی سودان در نشستی مطبوعاتی ادامه داد: به هیچ عنوان عمرالبشیر را به طرف های خارجی تحویل نخواهیم داد، اما ممکن است او را بر اساس ارزش های خود محاکمه کنیم. هر محدودیتی را که نظام سابق بر عرصه سیاسی اعمال کرده بود، از بین خواهیم برد.

رئیس کمیته سیاسی شورای نظامی سودان یادآورشدکه صلاح قوش رئیس سازمان اطلاعات این کشور هدایت تغییر در سودان را برعهده دارد.

ارتش سودان روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای که ارتشبد بن عوف وزیر دفاع این کشور آن را قرائت کرد، برکناری البشیر رئیس جمهوری این کشور را پس از 30 سال حکومت، تائید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد در این کشور شمال آفریقا گفت.

شبک**اروپام**9041**1708

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6097

به "شورای امنیت برای بررسی اوضاع سودان تشکیل جلسه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت برای بررسی اوضاع سودان تشکیل جلسه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید