شکست گوگل از اپل در زمینه درآمد اپلیکیشن

به گزارش بلاگ پو، اپل باز هم رقیب دیرینه خود گوگل را در زمینه کسب درآمد از طریق فروش برنامه های موبایلی خود شکست داد، اما این اختلاف در حال کم شدن است.

شکست گوگل از اپل در زمینه درآمد اپلیکیشن

به گزارش خبرنگار ، آمار جدید از میزان درآمد شرکت های بزرگ دنیا منتشر شده است و Sensors Tower این گزارش را به اشتراک گذاشته است. این کزارش نشان می دهد در سه ماهه دوم امسال خبر های غافلگیرکننده ای شنیده نشده و همان ترند قدیمی در آمار دانلود و درآمد شرکت ها ادامه دارد. در حالی که پلی استور گوگل در حال حاضر بیشترین میزان نصب برنامه های موبایلی برای اولین بار را دارد، اپ استور اپل، بزرگترین غول فناوری دنیا هنوز هم پرچم فزونی را در زمینه میزان درآمد و مسائل مالی در دست دارد.

بر اساس تخمین های جدید، اپ استور iOS در نیمه اول سال 2019 مبلغی حدود 25.5 میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به سال پیش آن پیشرفت چشمگیری را نشان می دهد. درآمد اپ استور در سال گذشته بین ماه های ژانویه و ژوئن 22.6 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که کاربران اندروید در طول شش ماه اول سال 2019 فقط 14.2 میلیارد دلار خرج اپلیکیشن های مختلف گوگل کرده اند. درآمد گوگل از طریق برنامه های پلی استور در سال گذشته 11.8 میلیارد دلار بوده است. روی هم رفته درآمد دنیای اپلیکیشن ها از 34.4 میلیارد دلار در سال به 39.7 میلیارد دلار رسیده است و سهم اپ استور در این درآمد 64 درصد بوده است.

به صورت همزمان، در سه ماهه اول سال 2019، برای اولین بار دانلود های سه ماه اول سال iOS به دلیل کاهش آمار دانلود اپلیکیشن ها در چین با کاهش روبرو شده است. در حالی که نصب برنامه ها در اپ استور در سه ماهه دوم امسال با افزایش رو به رو بود، این رشد چندان چشمگیر نبود تا کمبود ربع اول سال را برای اپل جبران کند. به طور طبیعی، اپل به بیشتر شدن میزان درآمد خود نسبت به افزایش تعداد دانلود برنامه ها بیشتر علاقه دارد، اما مسائل مالی نمی توانند به عنوان یک راه مشوق برای این شرکت به حساب آیند.

در هر صورت، آمار نشان می دهد که فاصله میزان درآمد اپل نسبت به گوگل بسیار بیشتر است، اما این اختلاف چندان زیاد نیست و گوگل هر ساله این اختلاف را کاهش می دهد. شاید سال های بعد، گوگل شرکتی باشد که بیشترین درآمد را از طریق اپلیکیشن ها دارد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8693

به "شکست گوگل از اپل در زمینه درآمد اپلیکیشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست گوگل از اپل در زمینه درآمد اپلیکیشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید