فدراسیون کاراته حریف رایگان را پس زد، فرصتی که تیم ملی از دست داد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران ،کاراته ایران یکی از قطب های این رشته در قاره کهن است که قدرت خود را در آخرین دوره مسابقات دنیای که اواخر سال 2014 به میزبانی آلمان در برمن برگزار گردید با کسب مدال طلای تیمی دنیا به رخ کشید. با این وجود کاراته کشورمان رابطه منطقی با سایر کشورها به خصوص آنها که پای در جاده پیشرفت گذارده اند ندارد.

فدراسیون کاراته حریف رایگان را پس زد، فرصتی که تیم ملی از دست داد

اگر در طول چند سال گذشته شاهد حضور تیمی از سایر کشورها برای برگزاری اردوی تمرینی در تهران بوده ایم تنها به لطف حضور مربیان ایرانی در کشورهای دیگر بوده است و بس. در کنار نداشتن زیرساخت های لازم به لحاظ سخت افزاری از جمله سالن و امکانات تمرینی به دیپلماسی ضعیف فدراسیون کاراته در بخش بین الملل به عنوان یکی از عوامل مهم آن باید اشاره گردد.

کره جنوبی، هنگ کنگ و یا ماکائو در طول چند سال اخیر برای برگزاری اردوی تمرینی راستا کشورمان را در پیش گرفته اند. کشورهایی که از مربیان ایرانی سود برده و با ارتباطات همین مربیان هم شرایط تمرین در ایران را برای تیم های تحت رهبری خود فراهم نموده اند.

در بخش مسابقات بین المللی هم بعد از جام ریاست جمهوری که در زمان ریاست بهزاد کتیرایی و با همت محمود رشیدی شاهد حضور تیم های خوبی در تهران بودیم، رقابتهایی با کمیت و کیفیت بسیار پائین و برگزار گردیده است.

در چنین شرایطی تیم ملی اکوادور به تهران سفر کرد و دو هفته در تهران اردو زد. اردویی که با نظارت و مدیریت احمد صافی برگزار گردید و با رایزنی وی جمعی از بهترینهای کاراته ایران در این تمرینات شرکت کردند. نفراتی چون سعید فرخی از قهرمانان صاحب نام کاراته آسیا و دنیا ، مهدی سلطانی سرگروه پیشین تیم ملی و ذبیح الله پور شیب قهرمان آسیا و سرگروه فعلی تیم ملی ، علی فداکار ، هامون درفشی پور قهرمانان آسیا، مرتضی شفاهی ، مجتبی شکوهی ، شاهین جعفری ، هادی صفی ، برادران پور فرج، محسن برخورداری ، اکبر اسد زاده ، علی صفدریان نیما عزیزخانی از قهرمانان کشور و جمعی از جوانان جویای نام در این اردوها حضور داشته و مسابقات محبت آمیز ای برگزار کردند.

نکته مهم دیگر اینکه با وجود حضور تیم های ملی و امید کشورمان در اردوهای تیم ملی و درخواست دیدار محبت آمیز از سوی مسئولین تیم اکوادور با بی تفاوتی مسئولان فدراسیون روبرو شد.مسابقه ای که می توانست با کمترین هزینه بهترین دیدار تدارکاتی برای نمایندگان کشورمان باشد. کاراته کاهایی که این روزها سخت در کوشش برای برگزاری دیدار تدارکاتی هستند و فدراسیون برای فراهم کردن شرایط لازم برای کادر فنی تیم های ملی باید هزینه زیادی صرف کند و معین نیست چرا به این درخواست پاسخ منفی داده شد.

اکوادوریها سه کاراته کای تیم بانوان خود را نیز به همراه داشتند که در مدت حضور در تهران با راهنمایی خانم خوش قدم به عنوان مربی خانم سمیه هاشمی شاهد حضور کاراته کاهای صاحب نامی چون حمیده عباسعلی دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی و نایب قهرمان دنیا ، سحر کرجی قهرمان دانشجویان دنیا ، صوفیا خاکسار عضو تیّم ملی فائزه چیذری قهرمان جوانان آسیا، آتوسا رضائی جو و بیش از 10 قهرمان دیگر تمرینات خوبی در تهران برگزار کردند.

اکوادور یکی از سه تیم برتر منطقه آمریکای جنوبی است که از سفر به تهران بهترین بهره را برد. تیمی که قبل از سفر به تهران در استرالیا ، ایتالیا ، یونان ، ترکیه و امارات اردو زد و به زودی راهی کانادا می گردد تا در مسابقات پان امریکن شرکت کند.

در تاریخ کاراته ایران این اولین تیم کاراته از منطقه امریکایی جنوبی است که به همت احمد صافی در ایران اردو زد و مسابقه را تجربه نموده است. لوییز سرمربی این تیم در تبادل نظر با مهر از برگزاری اردو و دیدار محبت آمیز با کاراته کاهای ایرانی بسیار رضایت داشت و ابراز امیدواری کرد که در آینده همکاری بیشتری با کاراته ایران خواهد داشت.

پرسشی که مطرح است اینکه آیا کاراته ایران هم از تیمی که با هزینه خود به ایران آمده سفر نموده بهره لازم را برد یا خیر؟

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13107

به "فدراسیون کاراته حریف رایگان را پس زد، فرصتی که تیم ملی از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون کاراته حریف رایگان را پس زد، فرصتی که تیم ملی از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید