لاوروف: به دنبال تحکیم روابط خود با آفریقا بر پایه احترام متقابل هستیم

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که کوشش ها برای توسعه تجارت و همکاری نظامی و فنی بین روسیه و کشورهای آفریقایی افزایش خواهد یافت.

لاوروف: به دنبال تحکیم روابط خود با آفریقا بر پایه احترام متقابل هستیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در سخنرانی در جلسه افتتاحیه نشست روسیه-آفریقا در مسکو گفت: با توجه به تجربیات موجود برای همکاری پربار، روسیه به دنبال سیاستی برای تقویت روابط خود و آفریقا است. ما این کار را بر اساس اصول قانون بین المللی، برابری در حقوق و احترام متقابل انجام می دهیم و نتایج بزرگی نیز به دست آورده ایم.

وی اضافه کرد: ما همچنین به دنبال فعال تر کردن تبادل اقتصادی و تجاری و اجرای پروژه های نظامی و فنی میان دو طرف و همچنین اجرای برنامه هایی در حوزه سلامت، آموزش و فرهنگ هستیم.

این مقام روس تاکید نمود که همکاری بین روسیه و کشورهای آفریقایی به وضعیت بین المللی وابسته نیست. امروز آفریقا یک شریک مهم برای روسیه و عضوی از ساختار چند مرکزی دنیا است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: روابط ما با کشورهای آفریقایی ارزشمند بوده و به همین جهت روابط ما با این کشورها با تغییر شرایط و اوضاع بین المللی متوقف نخواهد شد. ما معتقدیم که دوستانمان در آفریقا نیز همین موضع را اتخاذ خواهند کرد.

وی همچنین احتمال برگزاری نشست سران روسیه-آفریقا را در آینده بعید ندانست.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2349

به "لاوروف: به دنبال تحکیم روابط خود با آفریقا بر پایه احترام متقابل هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: به دنبال تحکیم روابط خود با آفریقا بر پایه احترام متقابل هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید