مرکل و ماکرون میزبان سران کشورهای غرب بالکان در برلین

به گزارش بلاگ پو، سران کشورهای غرب بالکان امشب و به دعوت مرکل در نشستی در برلین به میزبانی مشترک مرکل، ماکرون و موگرینی برای حل مناقشات در این منطقه و به ویژه موضوع اختلافات بین صربستان و کوزوو گرد هم می آیند.

مرکل و ماکرون میزبان سران کشورهای غرب بالکان در برلین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز بعد از ظهر سران هشت کشور بالکان را به حضور می پذیرد. میزبان مشترک این نشست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همراه با مرکل خواهند بود. اینکه مرکل شخصا سران کشورهای بالکان را به منظور شرکت در این نشست دعوت نموده است نشان از اهمیت بالای این مسئله برای وی دارد. در واقع برای مرکل یک مسئله اساسی و فراتر از آن میراث سیاسی اش مطرح است.

به نوشته نشریه فوکوس دلیل برگزاری این کنفرانس اختلافات مداوم بین صربستان و کوزوو است. کوزوو از سال 2008 از صربستان مستقل شده است. اما دولت صربستان تا امروز این مسئله را به رسمیت نشناخته است.

آنچه که آنگلا مرکل را نگران می نماید ارزیابی ها در این باره است که چگونه این اختلافات می تواند رفع گردد، به منظور حل این اختلافات مسئله تبادل اراضی بین دو منطقه مطرح است. اما بعضی مناطق در کوزوو وجود دارد که اکثر ساکنان آن صرب هستند.

صدر اعظم آلمان کاملا با مسئله جابجایی انسان ها و مرزها و تبادل اراضی مخالف است.

با وجود اینکه رئیس جمهور صربستان و نخست وزیر کوزوو برای تبادل اراضی به عنوان راهکاری برای حل مناقشات ابراز تمایل نموده اند، اما در آستانه برگزاری نشست کشورهای بالکان در برلین نخست وزیر کوزوو مخالفت خود با این مسئله را گفت. اما وی این مسئله را هم آشکار کرد که همزمان چه انتظاراتی از صدر اعظم آلمان دارد. وی تاکید نمود که او از مرکل انتظار دارد که صربستان را برای به رسمیت شناختن کوزوو ترغیب کند. او تاکید نمود که انتظار ایده های خلاقانه ای را در این باره از مرکل دارد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6670

به "مرکل و ماکرون میزبان سران کشورهای غرب بالکان در برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل و ماکرون میزبان سران کشورهای غرب بالکان در برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید