مغایرت ها در تهیه طرح جامع شهر همدان قابل چشم پوشی نیست

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سیدمسعود عسگریان پیش از ظهر چهارشنبه در صحن شورای شهر همدان که با محوریت آنالیز مغایرت ها و ایرادات موجود در نقشه وضع موجود طرح جامع شهر همدان برگزار شدبا تأکید بر اینکه به رغم زحمات بسیار، مغایرت هایی در تهیه طرح جامع شهر همدان مشاهده می گردد، گفت: مجموعه مدیریت شهری انتظار دارد که نه تنها نواقص قبلی این طرح رفع گردد، بلکه شیوه کار مشاور طرح هم باید دارای کمترین نواقص موجود باشد.

مغایرت ها در تهیه طرح جامع شهر همدان قابل چشم پوشی نیست

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه هرچند مشاور اعتقاد ندارد که رفع مغایرت ها در طرح جامع ضرورت ندارد اما برداشت وضع موجود طرح، ناقص است؛ گفت: هرچند می توانستیم نواقص طرح های قبلی را جبران کنیم؛ اما با توجه به شرایط موجود، مجموعه شورای شهر و شهرداری همدان به دنبال این است که نواقص طرح سابق به حداقل ممکن برسد.

وی با تأکید بر اینکه باید به رفع کردن مسائل طرح جامع شهر همدان به عنوان اولویت نخست و احتیاج اساسی شهر بیش از گذشته پرداخته گردد، اضافه نمود: با توجه به آن ممکن است بر اساس قرارداد مشاور طرح، جمع کردن این همه نواقص با توضیح خدمات مطابقت نداشته باشد؛ اما از راه وشهرسازی استان درخواست داریم که توضیح خدمات هم اصلاح گردد.

طرح جامع شهر همدان با حداکثر ظرفیت موجود طراحی و تدوین گردد

وی تأکید کرد: همگام با مشاور طرح، نظارت خواهیم کرد و به دنبال این هستیم نارسایی های موجود را رفع کنیم تا طرح جامع شهر همدان با حداکثر ظرفیت موجود شهر، طراحی و تدوین گردد و در اختیار مردم قرار دهیم تا شاهد دوباری کاری ها در سطح شهر نباشیم.

عضو شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه مبنای وضع موجود طرح جامع شهر همدان باید مجدد بازنگری گردد، معتقد است: اگر در کلیت وضع موجود این طرح، مسئله ای وجود داشته باشد، پهنای پیشنهادی دچار چالش میگردد که قاعدتاً مبنای درستی نداشته است.

نرگس نوراله زاده اضافه نمود: آنالیز و ارزیابی میدانی و تصادفی تمام مناطق شهر به مدت حدود یک ماه به انجام رسید که معین شد شناخت وضع موجود این طرح، دقت لازم را به عنوان یک سند بالادستی در شهر ندارد.

نوراله زاده همچنین گفت: از آنجایی که شهرداری یک تنه پاسخگوی مسائل مردم با طرح جامع و تفصیلی است و اینکه این طرح سند 10 ساله و یا بیشتر آینده شهر محسوب می گردد، اشکالات چشمگیر آن احتیاجمند اصلاح و بازنگری است که باید در این زمینه اقدامات لازم از ناحیه راه وشهرسازی انجام پذیرد.

وی با توجه به اینکه شهرداری، بهره بردار شهر بوده و شورای شهر هم ناظر بر اقدامات این مجموعه مدیریت شهری است، گفت: انتظار می رود که مشاور طرح جامع همدان نگاه ویژه ای به پیشنهادات اعضای شورا داشته باشد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان نیز با بیان اینکه خرسندم و استقبال می کنیم که منتخبان مردم در پارلمان محلی دغدغه شهرمان را دارند، گفت: مجموعه ما ملزوم به پاسخگویی در راستای دید توسعه ای به شهر است.

حسن ربانی ارشد اضافه نمود: اگر قرار باشد به عنوان کارفرما هر گونه وظیفه و تاریخ جدید طرح جامع شهر همدان را ابلاغ کنیم، مسائل مالی آن را هم حل خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: این اقدامات را برای مردم بزرگ همدان انجام می دهیم و قطعاً نقش حاکمیتی همسو با وظایف مجموعه مدیریت شهری در راستای خدمت رسانی به مردم است.

ضرورت توافق در سیاست های کلی طرح

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه به طور قطع انعطاف در مسائل مختلف وجود دارد، گفت: برخی مطالعات هم ضمن اجرا، اصلاح می شوند.

علی رحیمی فر بر ضرورت توافق رسیدن سیاست های کلی و فنی طرح جامع همدان به عنوان اولویتهای نخست این طرح اثرگذار، تأکید کرد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1606

به "مغایرت ها در تهیه طرح جامع شهر همدان قابل چشم پوشی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغایرت ها در تهیه طرح جامع شهر همدان قابل چشم پوشی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید