پایان طرح تحقیقاتی سیستم آبیاری سنتی در استان گیلان

به گزارش بلاگ پو، طرح تحقیقاتی سیستم آبیاری سنتی در استان گیلان از سلسله طرح‌های پژوهشی پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری پایان یافت.

پایان طرح تحقیقاتی سیستم آبیاری سنتی در استان گیلان

به‌گزارش خبرنگاران به‌نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده، رئیس پژوهشکده مردم شناسی امروز یکشنبه 31 تیر 97 با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه‌های اصلی پژوهشکده مردم شناسی، بررسی و مطالعه دانش بومی در حوزه آب و آبیاری با توجه به بحران خشکسالی در کشور است، به این منظور در تداوم مطالعات پیشین و در چند سال اخیر پژوهش های مختلفی در سطح کشور در زمینه آب و دانش بومی انجام شده است.

او یکی از این پژوهش ها را بررسی سیستم بومی آبیاری در استان گیلان اعلام کرد و گفت: نتایج این تحقیق به زودی منتشر خواهد شد.

هوشنگ عباسی، مجری طرح بررسی سیستم بومی آبیاری در استان گیلان نیز از بررسی و پژوهش در زمینه آبیاری سنتی و تحولاتی که بر بستر مسایل آب در مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای گیلان به وجود آمده و باعث پیدایش تمدن هایی در حاشیه سه رودخانه سپید رود، شفا رود و پلو رود شده است، خبر داد.

به گفته این پژوهشگر، آیین و باورهایی که در رابطه با آب و آبیاری در این منطقه وجود دارد نیز مورد مطالعه قرا گرفته و به بحث گذاشته شده است.

عباسی مطالعه مسیر حرکت رودها و نقش آن در توسعه مبادله اقتصادی، بررسی تالاب های طبیعی و نقشی که در حفظ محیط زیست دارند، را از جمله اهداف این طرح دانست.

محمد مکاری، مدیر گروه زیست محیطی پژوهشکده مردم شناسی نیز در این مورد گفت: طرح یاد شده با توجه به اهداف خود می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را درباره الگوهای آبیاری سنتی، آیین ها و مراسم ها و اطلاعات مربوط به آن ها در گیلان با تکیه بر مطالعات انسان شناسی در اختیار محققان قرار دهد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: chtn.ir
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22

به "پایان طرح تحقیقاتی سیستم آبیاری سنتی در استان گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان طرح تحقیقاتی سیستم آبیاری سنتی در استان گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید