پلی که ذره ذره باغستان را می کُشد

به گزارش بلاگ پو، باوجود پیگیری اهالی رسانه و تشکل های محیط زیستی و اظهار صریح معاون عمرانی استاندار قزوین مبنی بر توقف عملیات عمرانی فاز دوم پروژه پل جنوبی شهر با نام پل امام رضا (ع)، در چند روز اخیر مشاهده گردیده است که نه تنها فعالیت های عمرانی ساخت این پل متوقف نگردیده، بلکه به صورت کاملاً خزنده و به آرامی همچنان ادامه دارد.

پلی که ذره ذره باغستان را می کُشد

به گزارش خبرنگاران، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین در نشست خبری استاندار که در تاریخ 29 مرداد 1397 برگزار گردید؛ در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر ادامه پروژه پل محدوده بلوار جمهوری اسلامی اظهار کرد: احداث این پل بر اساس طرح جامع ترافیکی صورت گرفته و سرمایه گذاری آن نیز انجام گردیده است و با ادامه آن حدود 800 متر از باغات باغستان از بین خواهد رفت.وی اضافه کرد: ادامه احداث این پل تا زمانی که تکلیف آن 800 متر از باغات باغستان تعیین نگردد میسر نخواهد بود.معاون عمرانی استاندار قزوین همچنین در نشست خبری خود که هفتم شهریور 1397 برگزار گردید در خصوص حفظ باغستان سنتی قزوین گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری های احتمالی تصمیم گرفتیم 100 هکتار از زمین های بالای اتوبان را به باغداران باغستان سنتی اختصاص دهیم و در عوض 500 هکتار از باغات آن ها را که در معرض نابودی قرار گرفته است به تملک دولت درآوریم.فرخ زاد در این نشست خبری این موضوع را اقدامی عملی برای حفظ باغات سنتی برشمرد.

به گزارش خبرنگاران، این پل که به علت نامعلومی از میان باغستان سنتی و باستانی قزوین عبور می نماید به نوعی نماد تخریب روح سبز شهر و تعویض درختان سرسبز پسته با سازه های چرک گرفته بتونی است، آنچنانکه به زودی شاهد قطع درخت پسته چندصدساله ای خواهیم بود که در برابر سازه عظیم یک پل ایستاده است و نشان می دهد این شهر به نفس های خودش هم احترام نمی گذارد.

لازم به ذکر است، خبرنگار خبرنگاران برای پیگیری موضوع با معاون عمرانی استاندار تماس گرفته اما پاسخی دریافت نکرده است.

در نهایت علی صفری شهردار قزوین در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ادامه یافتن ساخت این پل را رد کرد و گفت: این پروژه تا تصمیم گیری نهایی استاندار قزوین، در مقابل ورودی باغستان متوقف بوده و هیچ اتفاقی برای ادامه آن نیفتاده است.

وی اضافه کرد: اگر فعالیتی هم اتفاق افتاده خارج از آن محدوده است و با توجه به اینکه هنوز توافقی صورت نگرفته و تملکی هم انجام نگردیده پل در همان قسمت باغستان منقطع گردیده تا تصمیم نهایی در این خصوص گرفته گردد.

صفری خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی در خصوص این پروژه اخذ گردیده و به زودی اطلاع رسانی لازم در خصوص آن اعلام خواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران آماده دریافت پاسخ مسئولان در این خصوص است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1140

به "پلی که ذره ذره باغستان را می کُشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی که ذره ذره باغستان را می کُشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید