پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز پیروز به اختراع ماسک های تنفسی هوشمند شدند خبرنگاران

به گزارش بلاگ پو، مخترعان و پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز پیروز به اختراع نسل جدیدی از ماسک های تنفسی هوشمند جهت فیلتر ویروس کرونا شدند.

پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز پیروز به اختراع ماسک های تنفسی هوشمند شدند خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مخترعین و پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز در آزمایشگاه سیستم های صنعتی بلادرنگ، پیروز به اختراع نسل جدیدی از ماسک های تنفسی هوشمند با قابلیت ضدعفونی سازی بی درنگ (Real-time) و افزایش میزان اکسیژن تنفسی با تکنولوژی ESP و اشعه UV و مناسب جهت فیلتر ویروس کرونا (کویید 19) شدند.

سید سعید آل هاشمی، مخترع و پژوهشگر حوزه سلامت دیجیتال و دانشجوی مهندسی برق - گرایش کنترل و سید احمد رضا احمدی، مخترع حوزه مهندسی پزشکی و دانشجوی مهندسی پزشکی - گرایش بیومکانیک دانشگاه سهند، پیروز به اختراع نسل جدیدی از ماسک های تنفسی هوشمند گردیدند که می تواند بصورت اتوماتیک و بی درنگ (Real-time)، فیلتر مخصوص ماسک را ضدعفونی نماید و همزمان میزان اکسیژن تنفسی را افزایش دهد.

این ماسک هوشمند همزمان با شیوع پاندمی ویروس کرونا (کویید-19) با قابلیت فیلترینگ و ضدعفونی سازی بی درنگ این ویروس و انواع ذرات و یاخته های زیستی طراحی و اختراع شده است و در مقایسه با بیش از 30 نوع ماسک هوشمند ثبت شده در US Patent و WIPO دارای ابتکار و نوآوری پایه ای در سطح جهانی تشخیص داده شده و توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از داوری با کد های طبقه بندی بین المللی A41D 13/11;A61L 9/20;A62B 9/00;A62B 7/00 و کد ثبت 103830، تایید و ثبت شد.

شایان ذکر است، همچنین فیلتر مخصوص این ماسک با تکنولوژی ESP طراحی شده است که می تواند تا 99.9 درصد ذرات میکرو و نانو را فیلتر نموده و اشعه UV بکار رفته همزمان تا 99.98 درصد باعث ضدعفونی و نابودی ویروس ها، باکتری ها، انواع میکروب ها و یاخته های زیستی می شود و مکانیزم تابش این اشعه بصورت کاملا ایمن برای اجزای صورت انسان پیاده سازی شده است.

لازم به ذکر است مکانیزم تنفس آزاد و جذب مولکولی اکسیژن که در این ماسک با ساختار فیلترینگ خاص ایجاد شده، باعث جذب بیشتر مولکول های اکسیژن (افزایش چگالی مولکولی از 21 درصد تا 50 درصد) می شود و هوای آزاد بیرون ماسک، به راحتی با محیط داخل ماسک رد و بدل شده و باعث راحتی تنفس (عمل دم و بازدم) می شود.

بخش های پژوهشی این اختراع توسط سید سعید آل هاشمی، سید احمد رضا احمدی و سعید امجد پناه در آزمایشگاه سیستم های صنعتی بلادرنگ، اجرا شده است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45574

به "پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز پیروز به اختراع ماسک های تنفسی هوشمند شدند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز پیروز به اختراع ماسک های تنفسی هوشمند شدند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید