چهارمین نوروزگاه کاشان در بناهای تاریخی برگزار گشت

به گزارش بلاگ پو، معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از برگزاری نوروز گاه با اجرای برنامه های سرنا نوازی، موسیقی سنتی آذربایجان و آیین سنتی اسپندی خبر داد.

چهارمین نوروزگاه کاشان در بناهای تاریخی برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، مهران سرمدیان با اعلام این خبر مطرح نمود: برنامه های نوروزگاه بر اساس برنامه ملی و سراسری جهت احیای آداب و سنن و رسوم نوروزی و با هدف معرفی آنها به گردشگران نوروزی ومردم منطقه برگزار می گردد.

سرمدیان خاطر نشان کرد: آداب و سنتی که در گذشته در بطن جامعه قرار داشت و برخی از این مراسمات فراموش شده و یا درحال فراموشی است باید با اینگونه برنامه های اجرایی و متنوع دوباره احیاء و به نسل آینده منتقل گردد و همچنین آداب و رسوم نوروزی به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می گردد و می تواند در جذب گردشگر نقش به سزایی داشته باشد.

عباس تراب زاده مردم شناس این اداره و مسئول اجرای برنامه های نوروزگاه نیز در همین زمینه گفت: در روز هفتم فروردین برنامه هایی از قبیل سرنا نوازی با دحل از اقوام لر شهرستان ملایر، موسیقی سنتی آذربایجان، آئین سنتی سفره اسپندی از روستای برزک در خانه تاریخی بروجردی ها، محوطه باستانی سیلک، باغ موزه جهانی فین و چشمه تاریخی سلیمانیه برگزار گشت.

وی افزود: ایجاد برنامه نوروزگاه به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی می باشد و تا پایان ایام نوروز در بناهای تاریخی کاشان ادامه خواهد داشت.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5793

به "چهارمین نوروزگاه کاشان در بناهای تاریخی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین نوروزگاه کاشان در بناهای تاریخی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید