کاریکاتوریست اردبیلی به دنبال موفقیتی دیگر

به گزارش بلاگ پو، سولماز نعمتی- اردبیل - خبرنگار: کاریکاتوریست جوان اردبیلی با درخشش در جشنواره های داخلی و خارجی افتخارات زیادی کسب نموده است. او جدیدترین اثر خود را برای شرکت در جشنواره کاریکاتور مداد قرمز آماده نموده و امیدوار است جایزه خوبی را برای بخش هنری استان به ارمغان بیاورد.

کاریکاتوریست اردبیلی به دنبال موفقیتی دیگر

یلدا هاشمی نژاد از سال 1388 فعالیت حرفه ای خود را در زمینه کاریکاتور شروع نموده است و علاوه بر کسب مقام های داخلی، پیروز به کسب افتخارات خارجی از جمله دیپلم افتخار از جشنواره قوری ترکیه در سال 2013، برگزیده جشنواره شستن دست با صابون و پاک کردن با دستمال کاغذی ایتالیا در سال 2014، جایزه ویژه کلاهخود طلایی صربستان در سال 2015، برگزیده کمیک و انیمیشن بلغارستان در سال 2015 و دیپلم افتخار اومورلاگورا رمانی در سال 2015 شده است.

بعضی آثار این هنرمند اردبیلی در کاتالوگ های کشورهای ترکیه، لهستان، ایتالیا، کرواسی، آذربایجان، هند، صربستان، چین، مقدونیه، بلژیک، پرتغال، نیجریه، اسپانیا، بلغارستان، پرو و رومانی به چاپ رسیده و در یکی از جشنواره های بین المللی به عنوان داور حضور داشته است. هاشمی نژاد درباره هنر گرافیک و کاریکارتور می گوید: کاریکاتور را می توان یک زبان جهانی محسوب کرد چون هر کجای جهان برای هر ملتی مفهوم آن قابل درک است. تاثیرگذاری پوستر و طرح های هنری در افکار عمومی بسیار جالب توجه است. گاه تاثیر یک طرح هنری بر افکار عمومی عمیق تر از کلام است. از هنر می توان برای خلأهای فرهنگی استفاده کرد. این هنرمند در خصوص ویژگی های یک کاریکاتور خوب عنوان می نماید: یک کاریکاتور باید بتواند با مخاطب خودش ارتباط برقرار کند چراکه مخاطب کاریکاتور صرفاً یک هنرمند نیست بلکه مردم عادی هستند و باید بی واسطه و بدون این که خالق اثر بخواهد حرفی را بزند یا شرح بدهد آن را متوجه شوند که مسلماً پیروز ترین اثر، گویاترین اثر خواهد بود.

هاشمی نژاد در جدیدترین آثار خود طرحی از کوشش هلال احمر در سیل اخیر را به تصویر کشیده است که آماده ارسال به جشنواره کاریکاتور مداد قرمز است که از سوی هلال احمر برگزار خواهد شد. وی در این باره می گوید: برگزاری جشنواره های کشوری و بین المللی در استان می تواند به معرفی استعدادهای استان و رشد و بالندگی آن ها منجر گردد که در طول سال های گذشته اتفاق نیفتاده است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9048

به "کاریکاتوریست اردبیلی به دنبال موفقیتی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاریکاتوریست اردبیلی به دنبال موفقیتی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید