کدام کمپانی، شیائومی بعدی می گردد؟

به گزارش بلاگ پو، زمانی که یک شرکت سازنده گوشی های هوشمند مشهور می گردد، افزایش قیمت محصولات آن برای افزایش سود بیشتر یک موضوع اجتناب ناپذیر به حساب می آید. این اتفاق برای هواوی رخ داد و از قیمت گذاری دوران گوشی Ascend P6 فاصله گرفت و دیگر پشت سر خود را نگاه نکرد و وان پلاس هم یکی دیگر از شرکت هایی است که در جهت همین رویکرد قدم برمی دارد. حالا، شیائومی که به عرضه گوشی های مقرون به صرفه شهرت دارد، ظاهراً میخواهد قیمت گوشی های خود را افزایش دهد.

کدام کمپانی، شیائومی بعدی می گردد؟

مدیرعامل این شرکت چندی قبل طی مصاحبه ای بیان کرد که در آینده نزدیک، احتمال افزایش قیمت گوشی های شیائومی وجود دارد. اگرچه هنوز چنین تصمیمی رسماً اعلام نشده، ولی این موضوع ما را به فکر واداشت که در صورت تحقق این موضوع، کدام شرکت می تواند جای شیائومی را به عنوان سازنده گوشی های مقرون به صرفه ولی بسیار باکیفیت پر کند. اولین کمپانی که به ذهن خطور می نماید، Realme است.

رشد قابل توجه Realme

برند Realme که در ابتدا زیرمجموعه اوپو بود، در سال 2018 به یک کمپانی مستقل بدل شد و در سال گذشته با عرضه گوشی های مختلف مانند Realme 1 که با قیمت 110 دلاری به فروش می رسد، توانست سروصدای زیادی راه بیندازد. این کمپانی در ادامه گوشی های Realme 2 و Realme C1 و گوشی سلفی محور Realme U1 را عرضه کرد. نکته قابل توجه در خصوص این گوشی ها این است که همه آن ها با قیمت کمتر از 200 دلار روانه بازار شده اند.

با توجه به این رویکرد، کسب مقام سوم در جشنواره فروش دیوالی هند چندان تعجب آور نیست. علاوه بر این، در سه ماهه چهارم 2018 این کمپانی پیروز شد 8 درصد از سهم بازار بسیار بزرگ هند را از آن خود کند که برای یک کمپانی که کمتر از یک سال در بازار مذکور حضور داشته، آمار بسیار فوق العاده ای محسوب می گردد.

با توجه به اینکه گفته می گردد بیش از 311 هزار واحد از گوشی Realme 3 طی هفته های گذشته در هند به فروش رسیده، ظاهراً در سال جدید این کمپانی می تواند سهم بازار خود را بیش از پیش افزایش دهد.

حالت شب می تواند کیفیت دوربین گوشی های میان رده را شگفت انگیز کند

کمپانی Realme همچنین در کوشش است به غیر از فروش آنلاین، بر فروش آفلاین هم سرمایه گذاری کند و گوشی های خود را در فروشگاه های 150 شهر هند عرضه کند. در همین زمینه می توانیم به رویکرد صرفاً آنلاین شیائومی برای فروش گوشی های خود اشاره کنیم که در نهایت این شرکت تصمیم گرفت حضور آفلاین خود را افزایش دهد.Realme هم با بهره گیری از این تجربه، می خواهد هرچه زودتر گوشی های خود را به صورت فیزیکی در فروشگاه های مختلف ارائه دهد تا با این کار سهم بازار گوشی های این کمپانی در مناطق مختلف افزایش پیدا کند.

یکی از چالش های بسیار مهم پیش روی Realme، موضوع سهم بازار در دیگر کشورها است. شیائومی در چند سال اخیر برای این موضوع بودجه هنگفتی را به خصوص برای اروپا و چندین کشور آسیایی هزینه نموده است. این حرکت البته برای شیائومی پیروزیت آمیز بوده و طبق گزارش ها، گوشی های شیائومی در سه ماهه چهارم 2018، مقام چهارم بازار اروپا را از آن خود نموده اند.

Realme هم میخواهد وارد بازار جنوب شرق آسیا و خاورمیانه و آفریقا گردد. اما توسعه کسب وکار مقوله بسیار حساسی محسوب می گردد و اگر Realme در این زمینه درست عمل نکند، متحمل شکست سختی می گردد و این صنعت سرشار از شرکت هایی است که در زمینه توسعه با مسائل متعدد روبرو شده اند.

دیگر چه شرکتی می تواند جای شیائومی را پر کند؟

البته Realme تنها شرکتی نیست که می تواند به عنوان جایگزین شیائومی در بازار مطرح گردد و در این زمینه می توانیم به HMD Global اشاره کنیم که با عرضه گوشی های نوکیا پیروز شده توجهات زیادی را جلب کند. علاوه بر قیمت های بسیار مناسب بسیاری از گوشی های نوکیا، نباید آپدیت های به موقع اندروید و پشتیبانی از اندروید خالص را از قلم بیندازیم که در اکوسیستم اندروید چنین موضوعی کمتر مشاهده می گردد.

البته شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و هواوی هم وجود دارند که هر دو آن ها مشغول رقابت سخت برای نگه داشتن و تصاحب بزرگ ترین بخش بازار هستند. سامسونگ برای اینکه بتواند با شرکت هایی مانند شیائومی رقابت کند، به عرضه گوشی های جدید در سری گلکسی A روی آورده که در کنار قیمت نه چندان بالا، از ویژگی های قابل توجهی بهره می برند. ضمناً گوشی های سری گلکسی M هم مشخصاً بازار گوشی های پایین رده را هدف گرفته اند. هواوی هم همچنان به ساخت گوشی های میان رده مقرون به صرفه شهرت دارد و اگر می خواهد این بازار را از دست ندهد و به سرنوشت سامسونگ دچار نگردد، باید بر وسوسه افزایش قیمت آن ها غلبه کند.

در نهایت هم باید خاطرنشان کنیم که شاید شیائومی میخواهد فقط قیمت گوشی های این برند را بالا ببرد و با توجه به معرفی برندهای ردمی و پوکوفون، عرضه گوشی های مقرون به صرفه را به این برندها واگذار کند. در همین زمینه می توانیم به گوشی های ارزان قیمت ولی بسیار فوق العاده ردمی نوت 7 و پوکوفون F1 اشاره کنیم که توانسته اند فروش بسیار بالایی داشته باشند و در بازارهای مختلف مورد توجه قرار بگیرند. به همین خاطر شاید شیائومی بعدی، برندهای زیر مجموعه شیائومی باشند.

به نظر شما کدام شرکت می تواند تاج وتخت گوشی های ارزان قیمت ولی باکیفیت را از آن خود کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

گوشی ایده آل از بدنه پلاستیکی و نمایشگر HD بهره می برد

منبع: Android Authority

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5765

به "کدام کمپانی، شیائومی بعدی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کمپانی، شیائومی بعدی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید