گردشگری سلامت باید در خراسان رضوی احیا گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سید جواد حسینی ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی جهت شرکت در هشتمین نمایشگاه و کنفرانس سلامت و پزشکی که در کشور عمان برگزار خواهد شد اظهار کرد: امروز موضوع گردشگری سلامت در خراسان رضوی و مشهدتوانمندی های بی شماری دارد که باید احیا گردد.

گردشگری سلامت باید در خراسان رضوی احیا گردد

وی اضافه کرد: تعداد زائران خارجی در استان طی سه ماه گذشته به بیش از 2 برابر افزایش یافته و از 20 کشور دنیا زائر داشته ایم. این ظرفیت از یک سو و دارا بودن ظرفیت های زیرساختی و بیمارستانی مشهد از سوی دیگر و نیز نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف پزشکی ، امکان مهمی است که می تواند ظرفیت گردشگری سلامت را بیش از پیش احیا و توسعه دهد.

سرپرست معاونت زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد:در همین راستا این استان به همراه هفت استان کشور در نمایشگاه سلامت و پزشکی عمان حضور کیفی خواهند داشت.

وی توضیح داد:امروزه در دنیا 10 درصد گردشگری مالی ناشی از حضور گردشگران ، به حوزه گردشگری سلامت مربوط می گردد که این مهم هم اکنون در خراسان رضوی بسیار پایین تر از این میزان است.

حسینی تاکید نمود: با تشکیل کارگروه گردشگری سلامت که به زودی در استان فعال می گردد، قادر خواهیم شد هر چه بیشتر در این حوزه برنامه ریزی و نیز فعالیت های کیفی و مناسب را بیش از پیش گسترش دهیم.

سرپرست معاونت زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در کنار ظرفیت بالای زائران و امکانات بیمارستانی و نیز متخصصین چنانچه برنامه ریزی منسجم و هماهنگی در قالب کارگروه انجام نگردد، امکان سوء استفاده غیر حرفه ای در این حوزه وجود خواهد داشت که توجه به این نکته نیز ضرورت پرداختن به مبحث گردشگری سلامت از سوی دستگاه های ذیربط را دو چندان می نماید.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1092

به "گردشگری سلامت باید در خراسان رضوی احیا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری سلامت باید در خراسان رضوی احیا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید