60 مرکز فرهنگی هنری در غرب استان سمنان فعالیت دارد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا سوقندی غروب شنبه در گردهمایی اصحاب قلم و رسانه باکار اندیش معاون وزیر ارشاد در گرمسار، ضمن بیان اینکه طرح دوم گسترش مراکز فرهنگی و هنری در غرب استان سمنان مورد تدوین قرارگرفته است، تأکید کرد: امروز 60 مرکز فرهنگی و گرمسار، ایوان‌کی، آردان و ... وجود دارد که طبق برنامه توسعه فرهنگی تا سال 1400 تعداد آن‌ها به 200 مرکز خواهد رسید.

60 مرکز فرهنگی هنری در غرب استان سمنان فعالیت دارد

وی افزود: این مراکز تماماً از طریق بخش خصوصی ساخته و تجهیز خواهند شد و امیدواریم که بتوانند در ترویج فرهنگ و هنر این دیار، نقشی بسزا را ایفا کنند.

ضرورت ارتقای اقتصاد هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از ساخت دو مرکز فرهنگی و هنری در آردان و ایوان‌کی خبر داد و گفت: خوشبختانه با همراهی نمایندگان مجلس معضل قانونی عدم ساخت و تکمیل مراکز هنری و فرهنگی از طریق ارشاد اسلامی رفع و ازاین‌پس این وزارتخانه می‌تواند مراکز فرهنگی و هنری را نیز بسازد.

سوقندی در ادامه و بابیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال اقتصاد فعال فرهنگ و هنر است، تأکید کرد: شهر گرمسار ظرفیت تبدیل‌شدن به مرکزی برای اقتصاد فرهنگ و هنر را دارد و ما می‌توانیم شهرک‌های فرهنگی و هنری و مرکز عرضه محصولات فرهنگی و هنری را در این شهرستان، تعریف کنیم.

وی بابیان اینکه در استان سمنان از هر شش نفر یک دانشجو است که در گرمسار این آمار به یک دانشجو درازای هر چهار نفر کاهش می‌یابد، تأکید کرد: دانشجویان نیز دیگر ویژگی و مزیت بالای گرمسار هستند که امیدواریم در استفاده از این پتانسیل فعال نیز موفق عمل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، گفت: امروز بسترها برای توسعه بیشترهای فرهنگی و هنری در گرمسار فراهم است و لذا امیدواریم بتوانیم در راستای ارتقای اقتصاد هنر در این شهرستان گام‌های خوبی برداریم.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32

به "60 مرکز فرهنگی هنری در غرب استان سمنان فعالیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 مرکز فرهنگی هنری در غرب استان سمنان فعالیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید