احداث جاده برای دریاچه گهر دورود ثبت جهانی آن را مختل می نماید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا مجیدی در همایش آنالیز ثبت جهانی دریاچه گهر و قلعه فلک الافلاک، گفت: احداث جاده دسترسی به دریاچه گهر مسیر ثبت جهانی این جاذبه را مختل می نماید زیرا یکی از معیارهای ثبت جهانی حضور زنده اثر و حفظ اصول آن است.

احداث جاده برای دریاچه گهر دورود ثبت جهانی آن را مختل می نماید

وی ادامه داد: در سفرهای بسیاری که مناطق مختلف کشور و حتی دنیا داشته ام مناظری به زیبایی منطقه لرستان و دورود ندیده ام.

وی با ابراز خوشحالی از اهتمام مردم و مسئولان دورود جهت ثبت دنیای دریاچه گهر گفت: بدون شک این جاذبه طبیعی ثبت دنیای خواهد شد.

وی با تاکید بر همکاری مجموعه استان برای ثبت دنیای دریاچه گهر و قلعه فلک الافلاک خرم آباد اعلام کرد: ثبت دنیای یک اثر منجر به توانمندسازی و زمینه سازی برای توسعه اقتصاد محلی خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه ثبت دنیای دریاچه گهر زمینه را برای گردشگری فراهم می نماید اضافه نمود: این دریاچه جاده نمی خواهد زیرا گردشگران کوشش می نمایند پس از کوهپیمایی و طی مسافتی در مناظر زیبا و بکر منطقه به دریاچه برسند و از زیبایی آن لذت ببرند.

فرماندار دورود نیز گفت: این همایش به دنبال این موضوع است که چگونه از دریاچه گهر به عنوان یک ظرفیت بر مبنای یک مدیریت کارشناس محور بهره برده و از آن حفاظت و استفاده کنیم.

علی کورانی فر بیان داشت: هنگامی این جاذبه گردشگری ثبت دنیای شد ملزم هستیم در هر سه بخش برنامه ریزی داشته باشیم.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1354

به "احداث جاده برای دریاچه گهر دورود ثبت جهانی آن را مختل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث جاده برای دریاچه گهر دورود ثبت جهانی آن را مختل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید