استعفای غیرمنتظره رییس بانک جهانی در پی اختلاف با ترامپ

به گزارش بلاگ پو، رییس گروه بانک جهانی که با سیاستهای دولت ترامپ در خصوص تغییرات جوی مشکل داشت، سه سال زودتر از این که موعد ریاستش به سرانجام برسد، از سمت خود کناره گیری کرد.

استعفای غیرمنتظره رییس بانک جهانی در پی اختلاف با ترامپ

به گزارش خبرنگاران، استعفای جیم یونگ کیم، رییس بانک جهانی از اول فوریه اجرا می گردد. کیم 59 ساله که در سال 2017 به مدت پنج سال دیگر در سمتش ابقا شد قرار بود تا سال 2022 این سمت را حفظ کند.

وی که یک پزشک و مدافع سلامت عمومی بود، برای نخستین و دومین دوره ریاستش از سوی باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا انتخاب شده بود.

جیم یونگ کیم برای فاینانس پروژه های انرژی سبز و توقف سرمایه گذاری در زغال سنگ کوشش بالایی کرد اما تاکنون از برخورد علنی با دولت ترامپ پرهیز نموده بود.

دو منبع مطلع از خبر استعفای کیم که به هیات مدیره بانک جهانی اعلام شده است، اظهار کردند وی این سمت را با خواست خود ترک نموده و از سوی دولت ترامپ تحت فشار قرار نگرفته است.

با این حال دونالد ترامپ از نفوذ بالایی برای انتخاب جانشین کیم برخوردار خواهد بود زیرا آمریکا سهم زیادی در حق رای در بانک جهانی دارد. رییس بانک جهانی معمولا یک آمریکایی است که توسط دولت آمریکا انتخاب می گردد.

این بانک بدون ارایه اطلاعات بیشتر گفت: کیم قصد دارد بلافاصله به شرکتی بپیوندد که به سرمایه گذاری زیرساخت در کشورهای در حال توسعه متمرکز است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، کریستینا جورجیه وا که در سال 2017 مدیراجرایی بانک جهانی شد، پس از کناره گیری کیم، به عنوان رییس موقت این نهاد خدمت خواهد نمود. وی که بلغارستانی تبار است پیش از این سمتهای ارشد را در اتحادیه اروپا داشت.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3880

به "استعفای غیرمنتظره رییس بانک جهانی در پی اختلاف با ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای غیرمنتظره رییس بانک جهانی در پی اختلاف با ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید