بازنگری مطالعات حوزه منابع طبیعی تا سال 98 انجام می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، خلیل آقایی غروب پنج شنبه در سرانجام سفر خود به استان سمنان و در نشستی با حضور مدیران و معاونان منابع طبیعی بابیان اینکه بازنگری مطالعات در حوزه اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری تا سال 98 به طور کامل در سطح کشور به انجام می رسد، اعلام کرد: این مطالعات صورت می گیرد تا از این طریق بتوانیم بخش هایی که در مطالعات کمتر دیده شدند و همچنین مقوله هایی مانند حفاظت، مراتع، امور فنی، مراتع، مسائل بیولوژیکی و ... را بهبود ببخشیم.

بازنگری مطالعات حوزه منابع طبیعی تا سال 98 انجام می گردد

وی بابیان اینکه طرح مطالعات به برنامه ریزی بهتر منجر می گردد، اضافه کرد: در اجرای برنامه ها و طرح های سطح کشور مانند طرح تنفس جنگل ها، از انتقاد استقبال می کنیم اما اگر پشت این نقدها مسائل دیگری نباشد.

استقبال از انتقاد

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع، گفت: اگر روزی از ما انتقاد نگردد به بیراهه رفته ایم، پس درنتیجه اعلام می داریم که سازمان جنگل ها از تمام نقدها کارشناسی و سازنده استقبال می نماید.

آقایی بابیان اینکه کارِ کارشناسی یکی از نیازهای اصلی سازمان جنگل ها است، تأکید داشت: کسانی که می توانند به ما در اجرای مطالعات یاری نمایند، در استان های سراسر کشور شناسایی و به کارگیری شوند.

وی ادامه داد: بازنگری مطالعات نباید مسائل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فنی و عرصه منابع طبیعی را دچار مشکل کند و لذا باید از افراط وتفریط ها دوری کرد.

اجرای طرح های آبخیزداری

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اصل رسالت های سازمان مراتع و منابع طبیعی، حفظ منابع طبیعی بر طبق قانونی است که در اختیارش واقع شده است و به ما اجازه می دهد در حفظ، احیا و توسعه انفال اقدام کنیم.

آقایی در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه استان سمنان باید از ظرفیت دشت و کویر به خوبی بهره گیرد، اعلام کرد: سمنان در زمره استان های مطرح طرح های آبخیزداری و آبخوان داری است.

وی از اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری در استان سمنان اطلاع داد و تأکید کرد: این طرح ها به تغذیه منابع آبی و جمع آوری سیلاب ها و روان آب ها منجر می گردد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2878

به "بازنگری مطالعات حوزه منابع طبیعی تا سال 98 انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری مطالعات حوزه منابع طبیعی تا سال 98 انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید