نینتندو علاقه ای به پرداخت های درون برنامه ای ندارد

به گزارش بلاگ پو، زمان زیادی از حضور نینتندو در بازار بازی های موبایل نمی گذرد؛ سال 2015 بود که مدیرعامل نینتندو از همکاری با شرکت DeNA جهت ساخت بازی های موبایل خبر داد. شروع این حرکت، سرمایه گذاران نینتندو را هم راضی کرد چرا که آن ها به یک منبع درآمدی بسیار قدرتمند دست پیدا می کردند که پیش از آن وجود نداشت. با این حال، به نظر می رسد که نینتندو هنوز با فضای بازار بازی های میانه خوبی ندارد. این شرکت به تازگی از همکاران و استودیوهای بازی سازی موبایل خود خواسته تا از خریدهای درون برنامه ای استفاده نکنند و تا جای ممکن افراد را به پرداخت پول اضافی مجبور نکنند.

نینتندو علاقه ای به پرداخت های درون برنامه ای ندارد

به گزارش وال استریت جورنال، نینتندو استفاده از مدل های درآمدزایی غیرمعمول را در بازی های موبایلش ممنوع کرده و از شرکت های خود خواسته تا از چنین شیوه ای استفاده نکنند. نینتندو نمی خواهد کاربران هزینه اضافه تری را برای بازی هایشان پرداخت کنند.

علت اصلی این کار حفظ وجهه برند نینتندو اعلام شده است. مدیران شرکت نگران هستند تا استفاده از چنین شیوه های درآمدزایی و اجبار کردن کاربران برای پرداخت پول بیش تر، سبب آسیب رسیدن به شهرت نینتندو شود.

شرکت مادر استودیوی CyGames - که با همکاری نینتندو بازی Dragalia Lost را ساخته بود - هم در این گزارش تایید کرده که آن های شیوه و روش هایی برای درآمدزایی داشتند ولی نینتندو از تحقق این امر جلوگیری کرده و اجازه پیاده سازی چنین سیستم هایی را به آن ها نداده است.

این شرکت گفته است: نینتندو علاقه ای ندارد تا از یک بازی موبایل پول هنگفتی به دست آورد. اگر ما بازی را توسعه را می دادیم و کنترل کاملی روی آن می داشتیم، پول بسیار بیش تری به دست می آوردیم.

در ادامه سخنگوی این شرکت گفته است که بازی Dragalia Lost از دیدگاه درآمدزایی، پایین تر از سطح انتظارات عمل کرده است. علاوه بر این، در پی شکایت کاربران از نحوه آزادسازی کاراکترهای مخصوص بازی، نینتندو از شرکت سازنده بازی درخواست کرد تا سیستم های بازی را تغییر دهند و آن را اصلاح کنند.

نینتندو هم مدتی پیش رسما گفت که تاکنون اکثر بازی های موبایلی شان عملکرد خوبی نداشته اند. پیش تر مدل عرضه Super Mario Run سر و صدای طرفداران را درآورده بود و خیلی ها از نحوه فروش بازی انتقاد کرده بودند.

شاید بتوان Fire Emblem Heroes را پیروز ترین اثر موبایلی نینتندو در این چند وقت اخیر دانست. بازی بعدی آن ها برای این پلتفرم ها Mario Kart Tour است که تابستان سال جاری منتشر خواهد شد. هنوز اطلاعاتی از نحوه کسب درآمد بازی منتشر نشده، اما نینتندو گفت که کاربران می توانند این بازی را به صورت رایگان دانلود کنند. به نظر می رسد که نینتندو قصد دارد تا باز هم از شیوه انتشار Super Mario Run پیروی کند.

منبع: Game Informer

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5271

به "نینتندو علاقه ای به پرداخت های درون برنامه ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نینتندو علاقه ای به پرداخت های درون برنامه ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید