شروع اجرای فرمان پوتین در زمینه ممنوعیت پرواز مستقیم به گرجستان

به گزارش بلاگ پو، در ادامه تنش میان تفلیس و مسکو، فرمان رئیس جمهور روسیه مبنی بر ممنوعیت پرواز مستقیم میان دو طرف از امروز اجرایی می گردد.

شروع اجرای فرمان پوتین در زمینه ممنوعیت پرواز مستقیم به گرجستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر ممنوع شدن پرواز مستقیم میان کشورش و گرجستان از امروز هشتم ماه جولای (17 تیرماه) اجرایی می گردد.

بنابر گزارش رادیو آزاد اروپا، این اقدام در واکنش به تظاهرات های اخیر در تفلیس صورت می گیرد. طبق این فرمان، آژانس های مسافرتی روسیه هم تا زمانی که ممنوعیت پرواز مستقیم برقرار است، مجاز به فروش تور برای سفر به گرجستان نیستند.

کرملین اعلام نموده است که این ممنوعیت موقت است با این حال هیچ تاریخی برای انتها آن ذکر نشده است. گرجستان یکی از مقاصد مهم گردشگری روسهاست و کارشناسان زیان حاصل از تداوم این ممنوعیت را سالانه 250 تا 300 میلیون دلار برآورد نموده اند.

همچنین پس از اینکه یکی از شبکه های تلویزیونی در گرجستان، لحن تندی علیه رئیس جمهور روسیه به کار برد، ایوجنی پریماکوف یکی از نمایندگان مجلس روسیه خواهان قطع روابط میان مسکو و تفلیس شد. وی در این مورد گفت که سالومه زورابیشویلی رئیس جمهور گرجستان این اقدام را محکوم نموده است اما تاکنون از روسیه عذرخواهی نشده است.

چندی پیش پس از اینکه یکی از نمایندگان روس اجازه یافت تا ریاست یک جلسه را در مجلس بر عهده بگیرد، تفلیس ناآرام شد.گفته شده که این نماینده روس از استقلال مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا حمایت می نماید. این در حالی است که گرجستان، روسیه را متهم نموده است که این مناطق را اشغال نموده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8749

به "شروع اجرای فرمان پوتین در زمینه ممنوعیت پرواز مستقیم به گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای فرمان پوتین در زمینه ممنوعیت پرواز مستقیم به گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید