از ظرفیت های وبلاگ چه می دانید؟

به گزارش بلاگ پو، وبلاگ تنها ابزار ارسال سیگنال آپدیت به گوگل نیست. وبلاگ قدرت شما، دانش و سواد شماست. کلماتی که قرار است به کاربر این احساس را بدهند که اینجا همان جایی است که می توانم به آن اعتماد کنم، این محصول همان محصولی است که می تواند مشکل من را حل نماید

از ظرفیت های وبلاگ چه می دانید؟

ناخنک زدن به غذا هیچ وقت آدم را سیر نمی کند. هر چقدر هم که حین پختن غذا به سیب زمینی های سرخ نموده ناخنک بزنید، سیر نمی شوید. اگر به شما بگوییم که بیشتر کسب و کارهای آنلاین فقط به فرصت ها و ظرفیت هایی که در اختیارشان واقع شده است ناخنک می زنند، چه می گویید؟

امروز در خصوص ظرفیت وبلاگ صحبت خواهیم کرد. اگر صاحب کسب و کار هستید و وب سایت کسب و کارتان بخش وبلاگ دارد، این یک فرصت ایده آل برای شماست. وبلاگ جایی است که می توانید برندتان را به افراد بشناسانید، اطلاعات کاربردی در اختیار آنها قرار دهید، مسائل شان را حل کنید و به آنها یاری کنید تا به هدف شان برسند و مهم تر اینکه بیشتر بفروشید.

اصل ساده ای در دنیای وب برقرار است: به هر میزان که محتوای خوب منتشر کنید، به همان میزان هم با مشتریان احتمالی تان در ارتباط خواهید بود. وبلاگ ویترین کسب و کار شماست. کسانی که وبلاگ تان را می خوانند، در همان لحظات اولیه می دانند که شما چقدر در حوزه کاری تان قدرتمند هستید و تا چه حد می توانند به شما اعتماد نمایند.

آمارها می گویند کسب و کارهایی که وبلاگ فعال دارند 55 درصد نسبت به وب سایت های بدون وبلاگ ترافیک جذب می نمایند. اگر وبلاگ فعالی دارید و در حال جذب ترافیک هستید، خیلی خوب است، اما کافی نیست. بیایید از تمام ظرفیت وبلاگ استفاده کنیم.

در زمین خودتان بازی کنید

بیشتر کسب و کارها کوشش می نمایند تا صفحات محصولات و لندینگ پیج هایشان را تقویت نمایند تا رتبه خوبی بگیرند و ترافیک جذب نمایند. رقابت در اینجا حساس است و بسیاری از کسب و کارها جا می مانند. اما در سمت دیگر ماجرا یعنی وبلاگ رقابت کمی آرام تر است. به طور مثال، بسیاری از فروشگاه های عظیم و مارکت پلیس ها وبلاگ فعال ندارند و حتی اگر وبلاگ هم داشته باشند نمی توانند تمام موضوعات یک حوزه را به صورت تخصصی پوشش دهند. در نتیجه جا برای رقابت باز است. بسیاری از رقبای شما هم هنوز به قدرت وبلاگ پی نبرده اند؛ یعنی زمین بازی مال شماست و شما قانونگذار این بازی هستید.

شاید رقبا کلیدواژه های محصول و دسته بندی ها و لندینگ پیج های مهم تان را گرفته اند اما هنوز کلیدواژه هایی وجود دارند که مرتبط با این محصولات و دسته بندی ها هستند که رقبای شما سراغش نرفته اند. اینجا جایی است که شما سهم بازار را پیدا می کنید.

حالا که زمین بازی مال شماست، باید از ماکزیمم ظرفیت خودتان بهره ببرید و تعداد بیشتری از کاربران را جذب کنید و تعداد بیشتری را تبدیل کنید. به مرور زمان با لینک سازی درست صفحات محصول و لندینگ پیج های مهم شما هم بالاتر می آیند. ماکزیمم ظرفیت یعنی:

  • محتوایی باکیفیت و سرزنده و شاداب فراوری کنید.
  • راه چاره هایی دقیق در اختیار کاربران قرار دهید.
  • آنها را با محتوا درگیر کنید.
  • از محتوای قدیمی وبلاگ تان بهره ببرید.
  • از وبلاگ برای جذب لید و مشتری مشتاق بهره ببرید.
  • با وبلاگ بفروشید.

در ادامه چندین روش برای استفاده حدبیشتری از ظرفیت های وبلاگ به شما خواهیم گفت؛ روش هایی که می توانند کاربران بیشتری را روانه وب سایت تان نمایند. با این روش ها می توانید لید های بیشتری جذب کنید، تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید و در نهایت مخاطبان بیشتری را تبدیل کنید.

به کمپین قطره ای کسب و کارتان جانی تازه بدهید

کمپین قطره ای، تغذیه کردن مشتریان و مخاطبان است. چیزی که این روزها به نام خبرنامه و ایمیل مارکتینگ می شناسیم، به نوعی یک متد جذب قطره ای است. وبلاگ می تواند یک منبع تغذیه ایده آل باشد. به جای اینکه با ایمیل های تبلیغاتی و پروموت نماینده لیدهایتان را بپرانید، با محتوای جذاب وبلاگ تان آنها را خشنود کنید. ایمیل مارکتینگ راهی قدرتمند برای توسعه کسب و کارتان است. نرخ بازگشت سرمایه در این روش به صورت میانگین 4400درصد است؛ حتی با ایمیل های تبلیغاتی. پس جای شک نیست که اگر محتوای به دردبخور و جذاب در اختیار کاربر قرار دهید، این درصد حتی بالاتر می رود.

اولین کاری که باید بکنید، این است که به لیست خبرنامه ایمیل تان سر بزنید و کاربران را با توجه به علایقی که دارند، دسته بندی کنید. مثلا اگر یک فروشگاه محصولات باغبانی دارید، می توانید کاربرانی که به کاشت گیاهان و سبزیجات علاقه دارند را در یک لیست قرار دهید و آموزش های مرتبط را برای آنها به صورت هفتگی ارسال کنید. نه فقط مطالب جدید بلکه مطالب قدیمی تان را هم از این طریق پروموت می کنید و اگر هوشمندانه عمل کنید، می توانید محصولات تان را هم معرفی کنید. یک تیر و چند نشان؛ هم کاربر با برند شما و سواد و اطلاعات شما درگیر می گردد و هم محصولاتی که ممکن است کاربری به آنها احتیاج داشته باشد، به مشتریان احتمالی معرفی می گردد.

برای این کار می توانید از مطالب محبوب و پربازدید وبلاگ تان هم بهره ببرید. چیزی که اینجا اهمیت دارد، دسته بندی دقیق مخاطبان است تا بتوانید به خوبی مخاطبان را نشانه بگیرید. این یک کمپین قطره ای ایده آل است. بر خلاف سایر کمپین های ایمیل تبلیغاتی که بیشتر حکم اسپم را دارند، این کمپین شما بیشتر شبیه یک هدیه برای کاربران است. تصور کنید صبح یک روز تابستان کاربری حین رفتن به باغچه اش ایمیلی در خصوص نحوه مراقبت از یک گیاه را بخواند که شما برای او ارسال نموده اید و او این گیاه را در باغچه اش کاشته باشد. حالا فرض کنید شما محصولی دارید که برای مراقبت از این گیاه لازم است. احتمالا یک لحظه فکر خرید این محصول از ذهن کاربر می گذرد.

یک آهنربای جدید برای جذب لید بسازید

آهنربای لید محتوایی است که به کاربران می دهید و در ازای این محتوا ایمیل کاربران را می گیرید؛ یک معامله دو سر سود. در بیشتر موارد محتوای وبلاگی اصلی ترین کالای مبادله ای است؛ محتوایی که توسط کاربر مصرف می گردد.

مثلا می توانید بعضی پست های وبلاگ تان را به فرم یک اینفوگرافیک یا یک فایل پی دی اف در اختیار کاربر قرار دهید و ایمیل شان را بگیرید. این راهی است که بیشتر کسب و کارها استفاده می نمایند. اگر می خواهید به آهنربای لیدتان قدرت بیشتری بدهید، می توانید یک راهنمای کامل و جامع بنویسید که تمام اطلاعات لازم در خصوص یک موضوع را در اختیار کاربران قرار دهد. یک آموزش، یک ویدئو، یک پاورپوینت آموزشی و یا یک E-Book کامل می تواند ایمیل های زیادی را روانه سایت شما کند. (در این مورد بهتر است حتما سازوکاری بچینید که کاربران ایمیل واقعی شان را ثبت نمایند.)

تعامل کاربران را با تمام محتوای وبلاگ بالا ببرید

احتمالا دیده اید که بعضی کسب و کارها در سایدبار سایت یا در صفحه اصلی پست های وبلاگی جدید و یا پست های محبوب را نشان می دهند. این فرصت مناسبی برای شماست تا محتوای قدیمی تان را که شاید چندان بازخوردی دریافت ننموده است، مجددا در معرض دید کاربران قرار دهید. محتوایی به کاربران نمایش دهید که کاربران از وجود آن بی خبر بودند. بعضی پست های قدیمی ارزش بسیار بالایی دارند، اما به دلایلی نمی توانند ترافیک مناسبی دریافت نمایند. این روش می تواند این پست ها را به دست مخاطبان برساند.

پرسونای مشتری و مخاطب تان را بسازید و سعی کنید دقیقا متناسب با این پرسونا محتوا فراوری کنید. از این طریق می توانید محصولاتی که کمتر دیده می شوند را هم بالا بیاورید. مثلا یک پست وبلاگ در خصوص مزایای استفاده از یک محصول را بالا بیاورید تا مخاطبان شما بتوانند ببینند.

با سایر کسب و کارها شریک شوید

سراغ چیزی می رویم که کسب و کارهای ایرانی از آن بیزارند. قبل از دوران اینترنت شراکت ها بسیار زیاد بود و کسب و کارهایی که با هم همکاری می نمایند، نفع زیادی از این اتفاق می بردند. حالا که دنیای اینترنت ارتباطات را قدرتمندتر نموده است و تعداد بیزینس ها هم بیشتر شده، این اتفاق می تواند مثل یک بمب عمل کند.

فرض کنید یک فروشگاه آنلاین گوشی، یک پست وبلاگی از یک فروشگاه لوازم جانبی را که در خصوص قاب گوشی است، در وب سایتش قرار دهد. کاربرانی که گوشی می خرند، می توانند قاب را از فروشگاه دیگر خریداری نمایند و فروشگاه قاب هم یک پست وبلاگی از فروشگاه گوشی قرار دهد. این کار یک مزیت عمده دارد. کسب و کارهای متوسط می توانند فرصتی برای رسیدن به کسب و کارهای عظیم پیدا نمایند. شکست دادن آمازون کار سختی است، اما کسب و کارهای کوچک و متوسط با همکاری یکدیگر هر روز مشتریان زیادی را از چنگ آمازون خارج می نمایند. این یکی از روش هاست.

رویداد زنده برگزار کنید

احتمالا تا به امروز لایوهایی برگزار نموده اید. رویدادهای زنده و وبینارها فرصتی ایده آل هستند تا بتوانید محتوای وبلاگ تان را پروموت کنید. می توانید بحث یکی از لایوها را پیرامون یک پست وبلاگی نسبتا قدیمی تان قرار دهید. کاربران قبل از لایو یا بعد از آن محتوای شما را می خوانند و به احتمال زیاد کامنت می گذارند و یا محتوا را به اشتراک می گذارند. ایجاد چنین تعاملی می تواند وبلاگ شما را در مرکز قدرت قرار دهد.

وقتی یک رویداد زنده را بر اساس یک محتوای موجود اجرا می کنید، به کاربران یک دلیل می دهید که مطلب شما را کامل بخوانند. اگر سوالی دارند از شما می پرسند و در خصوص محتواهایی که قرار است در آینده منتشر کنید، اطلاعاتی به دست می آورند. این دقیقا چیزی است که ما از یک Engagement ایده آل انتظار داریم. تعاملی شکل می گیرد که می تواند تا مدت ها در ذهن کاربر بماند.

شما چه چیزی را در ویترین کسب و کارتان به نمایش می گذارید؟

همانطور که می بینید، راه های زیادی هستند که به شما یاری می نمایند از تمام ظرفیت وبلاگ تان بهره ببرید. وبلاگ در میان کسب و کارهای ایرانی مهجور است. خیلی ها رغبت چندانی به انتشار محتوا ندارند یا بسیاری از کسب و کارها تنها به این دلیل پست وبلاگ منتشر می نمایند که به گوگل سیگنال آپدیت بفرستند. اما با قطعیت می توان گفت وبلاگ ارزشمندترین بخش وب سایت شماست. وقتی مسئله ای را حل می کنید، به سوالی جواب می دهید، مسئله ای را می شکافید، در خصوص یک محصول صحبت می کنید، مزایا و معایب آن را می گویید و کاربری به امید پیدا کردن جواب محتوای شما را می خواند و به جوابش می رسد، شما در ذهن این کاربر یک قهرمان هستید. وبلاگ تنها ابزار ارسال سیگنال آپدیت به گوگل نیست. وبلاگ قدرت شما، دانش و سواد شماست. کلماتی که قرار است به کاربر این احساس را بدهند که اینجا همان جایی است که می توانم به آن اعتماد کنم، این محصول همان محصولی است که می تواند مشکل من را حل نماید. این سرویس همان چیزی است که مدت هاست دنبالش هستم.

وبلاگ ویترین کسب و کار شماست. شما چه چیزی در این ویترین قرار داده اید؟ چطور از ظرفیت های این ویترین استفاده نموده اید؟

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27444

به "از ظرفیت های وبلاگ چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ظرفیت های وبلاگ چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید