خبرنگاران مسجدجامعی: بعضی شهرها به برکت وجود امام رضا(ع) توسعه یافته است

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حلقه های جمعیتی در بعضی از مناطق کشور حول امامزادگانی شگل گرفته که برای ملاقات با امام رضا(ع) به ایران عزیمت نموده اند و در اصل توسعه این شهرها به برکت وجود امام رضا(ع) انجام شده است.

خبرنگاران مسجدجامعی: بعضی شهرها به برکت وجود امام رضا(ع) توسعه یافته است

احمد مسجدجامعی شامگاه دوشنبه در آئین امضای تفاهم نامه شورای اسلامی استان تهران و یونسکو که در مسجد جامع ورامین برگزار گردید، اظهار کرد: مساجد در گذشته های دور نه فقط محلی برای عبادت که مکانی برای قضاوت حق بر مدار و کرسی قانون بود بنابراین مدنیت در شهرها با قانون پیوندی ناگسستنی دارد.

وی اظهار کرد: وقتی از قدمت 700 ساله مسجد جامع ورامین سخن به میان می آید، در اصل از پیشینه مدنیت و شهرنشینی در این شهر یاد می گردد که در آن ، نمادهایی از مفاهیم علوی را که در آن نام مقدس حضرت علی(ع) و شمسه های هشت پری که با امام هشتم شیعیان نسبت دارد، تکرار شده است.

وی گفت: گسترش شهر ورامین و تهران در راستای پیامدهای ری صورت پذیرفت؛ شهری که گرایش ویژه به شیعه داشته و مهمترین پایگاه برای عزاداری امام حسین(ع) محسوب می شد و بنای هزارساله بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) بیانگر این پایگاه مهم شیعی است.

مسجدجامعی اضافه نمود: با آنالیز محله های تهران به خوبی می توان دریافت که هر محله، حول یک امام زاده تشکیل شده و با پیوستن جمعیت به این حلقه ها، شهرها شکل گرفته است؛ امامزادگانی که همچون امامزاده حمزه(ع) ری و حضرت معصومه(ع) برای زیارت امام رضا(ع) به ایران آمدند و جمعیت زیادی را حول خود گردآورند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اضافه نمود: در روایت ها آمده که حضرت عبدالعظیم(ع) در اصل برای زیارت امامزاده حمزه(ع) به ایران آمدند و اگر این امامزاده جلیل القدر به خاطر امام رضا(ع) به ایران نمی آمدند، امروز شاهد بقعه مبارک حضرت عبدالعظیم و این اثر مهم تاریخی نبودیم.

وی اضافه نمود: توفیق مردم دشت ورامین در قیام 15 خرداد و هشت سال دفاع مقدس، از قدوم مبارک علوی که بنیانش به امام رضا(ع) متصل می گردد، به دست آمده است.

به گزارش خبرنگاران تفاهم نامه شورای اسلامی استان تهران و کمیسیون ملی یونسکو در این آیین با هدف توسعه مناسبات فرهنگی و یاری به حوزه گردشگری به امضا رسید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28669

به "خبرنگاران مسجدجامعی: بعضی شهرها به برکت وجود امام رضا(ع) توسعه یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسجدجامعی: بعضی شهرها به برکت وجود امام رضا(ع) توسعه یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید