ظریف: فروش نفت ایران و بازگشت پول آن جزو 11 تعهد اروپایی هاست

به گزارش بلاگ پو، محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت که اروپایی ها متعهد به فروش نفت ایران و بازگشت پول آن به ایران شده اند.

ظریف: فروش نفت ایران و بازگشت پول آن جزو 11 تعهد اروپایی هاست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،ظریف در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: پس از خروج ترامپ از برجام ما جلسه ای با وزرای خارجه سه کشور اروپایی داشتیم و بعد هم دو جلسه وزرای طرف های باقی مانده در برجام برگزار گردید. در این جسات اروپایی ها 11 تعهد را اعلام کردند که شامل فروش نفت ایران، بازگشت پول نفت ایران،سرمایه گذاری در ایران، حمل و نقل، هوانوردی، کشتیرانی و... است.

وزیر امور خارجه تاکید نمود:این تعهدات به صورت رسمی اعلام شده و اروپایی ها متعهد به انجام آنها شده اند. در هیچ کدام از این تعهدات اینستکس وجود ندارد. آنچه وجود دارد همان 11 تعهد است. اینستکس اگر عملیاتی هم بشود تازه مقدمه اجرای آن 11 تعهد است. اروپایی ها باید این تعهدات خود را انجام دهند. تا زمانی که اروپا به برجام متعهد باشد ما هم متعهد خواهیم بود اما همان طور که اروپا به تعهداتش عمل می نماید ما هم عمل می کنیم.

5050

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8582

به "ظریف: فروش نفت ایران و بازگشت پول آن جزو 11 تعهد اروپایی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: فروش نفت ایران و بازگشت پول آن جزو 11 تعهد اروپایی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید