ماده مخدر فنتالین را بشناسیم

به گزارش بلاگ پو، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در مورد ماده مخدر بسیار قوی و خطرناک فنتالین و مرگباری این نوع ماده مخدر شرح داد.

ماده مخدر فنتالین را بشناسیم

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند مطرح نمود: از آنجا که احتمال توزیع و ترانزیت اینگونه مواد مخدر خطرناک به کشورهای خاورمیانه به ویژه کشورمان ایران بعید نیست آشنایی والدین با انواع مواد مخدر و انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی آنان لازم است.

وی در ادامه به یک نوع از مواد مخدر به نام فنتالین اشاره داشد و گفت، فنتالین 100 بار قوی تر از مورفین و 50 بار قویتر از هرویین می باشد و برخلاف هرویین و مرفین ریشه طبیعی نداشته و فقط به صورت آزمایشگاهی فراوری می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شرح داد: این ماده عمدتا برای مصارف پزشکی استفاده می شود، ولی از سال 1970 میلادی سوء مصرف این موارد در سایر کشورها مشاهده و در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. معمولا این ماده با هرویین مخلوط شده و از آنجا که قدرت فنتالین به مراتب بیش از هرویین است افزایش ریسک بسیار زیادی در اوردوز و مرگ و میر مصرف کنندگان ایجاد می نماید.

این مقام انتظامی اضافه نمود: با توجه به قدرت بالای این ماده حداقل دوز کشنده آن 250 میکروگرم است به طوری که بسیاری از اوردوزهایی که به هرویین نسبت داده می شود مربوط به فنتالین است. به طور مثال فنتالین طی دو سال گذشته در 80 درصد مرگ های ناشی از اوردوز در کانادا نقش داشته و در آمریکا به عنوان مرگبارترین ماده مخدر شناخته شده است. در سال 2016 بیش از 18000 نفر در اثر مصرف این ماده در آمریکا جان باخته اند. این ماده امکان جذب از ناحیه پوست را داراست و بسیار کشنده محسوب می شود.

حسنوند در انتها گفت: اگر چه خوشبختانه این نوع ماده مخدر در ایران چندان شناخته شده نیست و ما گزارشی خاصی در مورد استعمال آن توسط افراد را نداشته ایم ولی والدین می بایست به این امر توجه داشته باشند.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: انتخاب
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23798

به "ماده مخدر فنتالین را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماده مخدر فنتالین را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید